Annons

Studioljus

Produkter
(logga in för att koppla)

Ssabina

Avslutat medlemskap
Jag vill lära mig studio ljus lite närmare på hemmaplan eftersom att vi bara fick en enda liten workshop i skolan där vi fick lära oss grunderna, och det känns bättre om jag kan lära mig hemma utan stress och press från alla andra studenter som också vill ha tillgång till skolans begränsade utrustning och studior.

Jag har tänkt köpa det här studio kitet eftersom att det är himla billigt och verkar vara bra för nybörjare.

Men min fråga är då om det verkligen är ett bra nybörjar kit, eller ska jag titta åt annat håll?

Synpunkter? Tips?

Alla svar uppskattas :)

Blixtarna ser ut att vara Blazzeo. De är av plast, och om man har inställningsljuset på en längre stund kan plasten smälta.

"Please do not operate the modeling lamp continuously over 30 minute otherwise the casing would be deformed.
"
http://cgi.ebay.ca/Blazzeo-180W-Studio-Strobe-Flash-Light-220V-D2AA-/330381202924

Men ljus är ljus och själva blixten lär var helt ok enligt vad jag läst från andra som testat, omän inte den snabbaste uppladdningstiden.

Annars kan det ju kännas säkrare att handla från svenska butiker som www,kaffebrus.com www.cyberphoto.se www.studioblixtar.se m fl som också har billiga set, fast inte så billiga som detta.

Jag vill lära mig studio ljus lite närmare på hemmaplan eftersom att vi bara fick en enda liten workshop i skolan där vi fick lära oss grunderna, och det känns bättre om jag kan lära mig hemma utan stress och press från alla andra studenter som också vill ha tillgång till skolans begränsade utrustning och studior.

Jag har tänkt köpa det här studio kitet eftersom att det är himla billigt och verkar vara bra för nybörjare.

Men min fråga är då om det verkligen är ett bra nybörjar kit, eller ska jag titta åt annat håll?

Synpunkter? Tips?

Alla svar uppskattas :)

Jag skulle skippa dessa blixtar,

varför?

Jag gissar att kvalitén är ganska kass

Köp beggade Elinchrome eller nya Elinchrome istället

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar