Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studiokurser

Produkter
(logga in för att koppla)
Fresnelspot från höger. Har vid RAW-framkallningen ökat kontrasten. Retuscherat bort några små märken på huden.

Bild 4. Malin
 

Bilagor

  • kurs-2005-01-19_051-crop.jpg
    kurs-2005-01-19_051-crop.jpg
    48.7 KB · Visningar: 445
LarsSe skrev:
Standardreflektor med bikakeraster rakt på. En blixt med skärmklaffar mot bakgrunden. Har vid RAW-framkallningen ökat såväl kontrast som färgmättnad. Retuscherat bort några små märken på huden samt beskurit bilden kraftigt.

Bild 2. Malin

Snyggt Lasse :)

Prova att beskära bild 2 antingen under näsan eller så att ögonen kommer med, jag tror det kan kännas mindre avkapat än nu när du beskurit strax under ögonen.
 
Här kommer den något mindre beskurna varianten där ögonen är med.

Bild 2.1 Malin
 

Bilagor

  • kurs-2005-01-19_037_2.jpg
    kurs-2005-01-19_037_2.jpg
    45.3 KB · Visningar: 407
Jag tycker den är bättre. Vad tycker du?

Att beskära så nära ögonen och inte ha med dem...det är nog svårt att få riktigt bra.
 
Janne H skrev:
Jag tycker den är bättre. Vad tycker du?

Att beskära så nära ögonen och inte ha med dem...det är nog svårt att få riktigt bra.

Ja, som porträttbild är det en fördel att ha ögonen med. Den första varianten utan ögon var mer en lek med färg och form där betraktarens blick kan vandra runt i bilden utan att sugas till modellens ögon. Den ger fantasin mer spelrum.
 
Äntligen har jag fått arslet ur och hoppar in för att ta mig en titt på vad ni har åstakommit och ni är duktiga allihopa! :)

Som sagt, lek på och våga prova nya saker både vad det gäller besäkrningar och retush.

Har några utav er funderingar kring modellfoto vad det gäller modellbiten så svarar jag gärna på frågor. Det är bara att höra av er.
För er som inte fick något visitkort så har jag hemsida www.dragonlady.se
Några av lasses bilder ligger faktistk där. ;)

Å vill ni maila mig lite bilder så kan ni maila mig på [email protected]

Lovar att titta in här lite då och då, nu när aghar lyckats hitta mina inloggningsuppgifter! :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.