Annons

Studiokurser

Produkter
(logga in för att koppla)
clavicl skrev:
Sannerligen en trevlig tillställning, å kul å träffa massa människor härifrån!

Bifogar en liten bild från sessionen. Ljuset var den där 44cm-vaddennuhette. Med bikakeraster, 35graders?

Elinchrom 44 cm reflektor, min favorit ;-)

/Janne
 
Re: Bra kurs!

Lasse C. skrev:
Hej!

Kursen hade en bra mix av teori/fakta och att vi själva fick praktiskt testa. "Highly recommended" Janne!

För bifogade bild tror jag att vi använde en bouncer från sidan och reflektor. Den blå bakgrunden passar egentligen inte till modellens "färger", örhängets blå detaljer kanske ändå räddar bilden...

Hälsar
Lasse

Den blå färgen går ganska lätt att ändar lite i photoshop.
 

Bilagor

  • 4179.2.jpg
    4179.2.jpg
    30.2 KB · Visningar: 576
Vilka fina bilder alla tagit, kanon.
För mig som inte var med skulle det vara intressant att få lite kläm på vilken utrustning ni använde, blxtar o s v. för att få dessa kalasfina bilder..
Finns det nån som kommer ihåg..? :)

Mvh Daniel
 
Nya kurser på G.

danielll skrev:
Vilka fina bilder alla tagit, kanon.
För mig som inte var med skulle det vara intressant att få lite kläm på vilken utrustning ni använde, blxtar o s v. för att få dessa kalasfina bilder..
Finns det nån som kommer ihåg..? :)

Mvh Daniel

Nya kurser är på G! Håll ögonen öppna på fotosidan.
Lite info får du om du tittar på min portfolio här på fotosidan, ¨porträttmappen¨.
Annars så vet både Anders o Sören på Aifo, vad jag använder för prylar.

www.aifo.se

Hälsn.

/Janne
 
Re: Re: samma bild i svartvitt

Janne H skrev:
Fin bild!

Om du beskär den lite hårdare i överkant så kommer betraktaren ¨lite närmare¨ modellens ögon.

Nytt försök, ännu mer eller?

Mvh / Christian
 

Bilagor

  • webb-bw-liten-2.jpg
    webb-bw-liten-2.jpg
    46.8 KB · Visningar: 473
Re: Re: Re: Re: samma bild i svartvitt

Janne H skrev:
Jag tycker det är mycket bättre, vad tycker du själv?

Känns det som ¨luften¨ ovanför huvudet behövdes?

Nej, den känns bättre nu. Får en känsla av att jag vill beskära den ytterligare lite grand i höger hörnet också, skall prova det och se hur det blir.
 
Modellen var väldigt duktig på att vara glad och söt, så jag tyckte det var på sin plats att hon skulle köra kaxig tonnårsbrud-stuket.
 

Bilagor

  • jennybw.jpg
    jennybw.jpg
    45.6 KB · Visningar: 480
Jag tror modellerna blir glada om ni anger deras namn under bilderna. Bra reklam för dem som, förmodligen, ställde upp mot en låg ersättning eller ingen alls.
 
Fler bilder på Malin

Janne efterlyser fler bilder från oss som deltog på kursen. Här några ytterligare bilder på Malin. Mvh Lasse
 

Bilagor

  • imgp5049 edit2 400x 72 dpi.jpg
    imgp5049 edit2 400x 72 dpi.jpg
    47.5 KB · Visningar: 420
...och den sista

där vi använde en riktigt stor bouncer bakom fotografen (syns i ögonen....) samt två ytterligare blixtar mot bakgrunden bredvid Malin...... MVH Lasse
 

Bilagor

  • imgp4970 edit2 400x 72 dpi.jpg
    imgp4970 edit2 400x 72 dpi.jpg
    45.5 KB · Visningar: 418
Bra Lasse.
Bra att du vågar beskära bilderna!

Den sista bilden skulle nog behöva en liten ljustering med ¨kurvor¨ för att öka kontrasten.
När man plåtar med en så mjuk ljussättning blir ofta kontrasten väl låg i mitt tycke, men det avhjälps lätt i Photoshop :)
 
Värt att notera.

En mycket fin bild. Värt att notera är återgivningen av tröjan. Det är svårt att få en sådan fin återgivning i det svarta.

Mvh
Aifo/Anders & Sören
 
Re: Värt att notera.

Anders F skrev:
En mycket fin bild. Värt att notera är återgivningen av tröjan. Det är svårt att få en sådan fin återgivning i det svarta.

Mvh
Aifo/Anders & Sören

Har man ett bra riktat ljus,här fresnell, är det lite lättare än om ljuset kommer från en Bounser.

/besservisserjanne ;-)
 
Janne H skrev:
Bra Lasse.
Bra att du vågar beskära bilderna!

Den sista bilden skulle nog behöva en liten ljustering med ¨kurvor¨ för att öka kontrasten.
När man plåtar med en så mjuk ljussättning blir ofta kontrasten väl låg i mitt tycke, men det avhjälps lätt i Photoshop :)


Du har helt rätt Janne! Har justerat med kurvor en aning. MVH Lasse
 

Bilagor

  • imgp4970 edit4 400x 72 dpi.jpg
    imgp4970 edit4 400x 72 dpi.jpg
    46 KB · Visningar: 354
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.