ANNONS
Annons

Studioblixt

Produkter
(logga in för att koppla)
Boncher (typ så stavas et väl)

Öppnade mitt paket igår, Visico 300. Skulle sen fixa ihop Bonchern som följer med. Men hur plockar mnaihop de där fyra innerspinnarna och sätter fast dem i adaptern på blixten (http://www.kaffebrus.com/adapter-for-bowens-304.html). Verka bli jätte svagt och slarvigt eller så gör jag något fel. Kan du eller någon visa ine bild innfrån Bounchern hur den är fastsatt? Vore SUPERGLAD då.

Och trevligt att detta diskusionsform nu igen är på rätt väg, tycker jag som öppnade den fårn början *ler*

Hälsar,
Anders

FredrikArvidsson skrev:
Jo jävlar - nu funkar det!!!!
Man kan dra ut handtaget och vrida det ett varv och då funkar det alldeles utmärkt.

Jag ropade hej för tidigt. Det funkade ett tag, sen lossnade det igen.
I morse lossnade handtaget helt och hållet. Kvalitén på grejorna verkar inte vara det bästa. Eller, så råkade jag få ett måndagsexemplar. Har reklamerat produkten till återfösäljaren Kaffebrus. De ska skicka mig ett nytt fäste.

Bifogar bild på blixten med handtaget som gått sänder.

Bilagor

• visico2.jpg
    visico2.jpg
    46.3 KB · Visningar: 249
Är det nån som vet om man kan köpa ett sånt dör fäste till blixten nånstans? Kaffebrus har sagt att de ska leverera ett nytt till mig, men de vet inte riktigt när de kan göra det. Jag är i stort behov av den där blixten, därför undrar jag om ni vet nåt ställe jag kan köpa ett föste till blixten. Kanske funkar med nåt annat än just Visicos eget ..?

Se om du kan byta ut själva bulten som sitter i. Det brukar vara en standard kanske M6 bult av låg kvalitet 4.4 eller något i en stilen. Byt den mot en som har 8.8 i hållfasthet. Det står på skallen vilken kvalitet det är. Står det inget så är det säkert 4.4 eller sämre.

Vill bara tala om att jag, efter att ha satt lite tryck på Kaffebrus, fick hemlevererat en helt ny blixt idag. Så, jag är nöjd med deras service. Hoppas bara att den nya blixten fungerar bättre än den gamla.

FredrikArvidsson skrev:
Vill bara tala om att jag, efter att ha satt lite tryck på Kaffebrus, fick hemlevererat en helt ny blixt idag. Så, jag är nöjd med deras service. Hoppas bara att den nya blixten fungerar bättre än den gamla.
Men var det samma konstruktion/materialval på den?

matnyttige skrev:
Men var det samma konstruktion/materialval på den?

Ja, det är en exakt likadan blixt som jag fick. Alltså, en Visico 300 W.
Först sade de att de skulle skicka mig ett nytt fäste för blixten. Veckor gick och jag fick inget fäste. Då skrev jag ett nytt mejl till dem och krävde att inom en vecka antingen skicka föstet, eller om de inte hade ett löst fäste skicka en ny blixt. Bad dem samtidigt att tänka på sitt renommé. Några dagar sedan levererade de en ny blixt till mig. Så, de verkar vara måna om sitt renommé.

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.