ANNONS
Annons

Studio Lighting Solutions

Produkter
(logga in för att koppla)
Någon på Amazon tyckte så här:

March 31, 2006
Reviewer: Clark Cooper (Layton, UT USA)

This book is, without question, one of the best how-to photography books I've ever read.

You get real world walk-throughs from some of the best product and advertising photographers in the business. Each page is a meal in itself. Projects are broken down and explained in short bite size one- or two-page chunks. This is perfect for digesting each project's results and techniques and trying them out on your own. Tips include all the technical details you want, such as lighting instruments used, camera settings, lenses, distances from lights to subject to camera and more.

As a director of photography for film and video projects over the last 15 years, I was inspired by the variety of styles and methods of working presented by the various photographers in this book. I'll take many of the lessons with me onto my next project.

This book will impress you with it's elegant layout, design, instruction and last, but not least, striking images.

Every photography instructional book should be as inspiring and usable as this masterpiece. A must have for every serious photographer and student of light.

Har den, delar inte Amazonrecensentens väldiga entusiasm. Innehåller olika artiklar där olika fotografer beskriver hur de byggt upp och plåtat en viss scen. Man får vada genom mycket kringsnack för att hitta användbara tekniker, men den kanske kan ge lite inspiration eller idéer om du håller på med klurigt produktfoto... tyckte dock inte mycket kändes särskilt applicerbart för mig.

Tack Jonas, fast det låter lite som han fått betalt för att säga det där :)

Will, okej jag har redan beställt den.
Vi får se jag kanske recenserar den här på FS om ingen annan hinner före. Ja jag håller på med klurig produktfotografering.

Tack för era svar.

Senast ändrad:
Hur va den?

Hej Jaroslaw!

Eftersom du beställt boken sedan ett tag tillbaka så borde du fått tid att titta i den nu. Får man höra vad du tyckte? Jag funderar själv på någon bra ljussättnings-bok. Helst på svenska men engelska fungerar ju i brist på annat...

John

Re: Hur va den?

SirJohn skrev:
Hej Jaroslaw!

Eftersom du beställt boken sedan ett tag tillbaka så borde du fått tid att titta i den nu. Får man höra vad du tyckte? Jag funderar själv på någon bra ljussättnings-bok. Helst på svenska men engelska fungerar ju i brist på annat...

John
Måste göra dig besviken :-(
Jag fick den aldrig, tog tillbaka ordern efterssom det blev ett fel i den men jag skall beställa den igen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar