Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Studera i Storbritannien?

Produkter
(logga in för att koppla)

LindyLoo

Ny medlem
Jag har blivit antagen till en tre årig linje på Southampton Institute..
Linjen heter "Fashion with photography". Linjen verkar passa mig perfekt. Men skulle vilja höra vad andra tycker.
Är det någon som har erfarenhet eller vet något om att studera fotografi i England, eller kanske någon som vet något om själva skolan?

Hej!

Jag pluggade på Napier University i Edinburgh och trivdes väldigt bra. Rolig miljö att plugga i och man träffade folk från hela världen.
Själva studierna var lite annorlunda än hemma där man oftast får mycket serverat på ett fat. För att lära sig något var man tvungen att ta mycket egna intiativ och hitta egen information och ibland funkade det bra för mig och ibland inte. Berodde mycket på om jag tyckte projekten var roliga eller ej. Men det kan ju vara annorlunda upplagt på den kursen som du ska gå på.

Vi hade 30% teoretiska kurser och istället för tentor så skriver man uppsatser. Det var ofta mycket text att läsa och på svår engelska så det tog tid ibland att fatta vad man egentligen läste. Kan rekommendera en bra svenk-engelsk ordbok!! I början tyckte jag det var svårt att skriva uppsatserna man man lärde sig efterhand och idag är jag tacksam eftersom jag snabbt blev flytande i engelska.

Lycka till!

ANNONS