Annons

Strypa inflödet?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Strypa inflödet

Vad tror ni om att tajta åt uppladdningsreglerna? Som ett medel för att få fler kommentarer per bild. Självklart skall vi försöka locka fler att skriva kommentarer, men att skriva kommer alltid ha en högre tröskel än att ladda upp en bild.

Vad tros? Alla får bara ladda upp en bild i veckan till kritikpoolerna? Utanför får man ladda upp oftare enligt det medlemskap man har.
 
En bild i veckan låter lite...
om man halverar inflödet så borde det gör mycke.
En bild per 48 timmar blir min röst i bildkritikpoolerna.
 
Jag säger varken bu eller bä, jag kommenterar ganska flitigt endå.
Jag har inte heller pluggat statestik ang er site som vissa så jag vet inte siffrorna, men lägger samma personer verkligen upp så värts mycket bilder under en vecka?

Om Ni stryper det till 1/vecka i kritikpoolerna kommer inflödet minska drastiskt då?

känns som det inte blir större skillnad eftersom det är såpass många medlemmar så ven med 1 bild per person så blir det gansak mycket...

Men gör det Ni känner är bäst, det kommer inte påverka mig ialla fall...
 
Det är betalande medlemmar som står för den mesta uppladdningen om jag inte minns fel.

Räcker det verkligen inte med 1 bild (eller 2) per vecka?
 
Vad tror du händer med alla som laddar upp bilder flera ggr i veckan, och så kan dom bara ladda upp en gång per vecka?
Jag skulle tro att det finns risk att dom tröttnar och lämnar fs. Och det vill vi väl inte?
Men det är vad jag tror, det är ju så få medlemmar som säger vad dom tycker här i forumet.
 
som ajg brukar säga, prova! det lär ju visa sig om det funkar eller ine funkar.. det råder ju inte brist på personer här som lär höra av sig om dom misstycker.. ;)
 
En annan variant att stypa bildinflödet på är ju att man bara kan ladda upp EN bild i pool, då menar jag både när det gäller alla intressepooler och bildkritikpooler, så skulle ju inflödet markant minskas.

Jag menade en bild per dygn.
 
Senast ändrad:
evalisen skrev:
Vad tror du händer med alla som laddar upp bilder flera ggr i veckan, och så kan dom bara ladda upp en gång per vecka?
Jag skulle tro att det finns risk att dom tröttnar och lämnar fs. Och det vill vi väl inte?
Men det är vad jag tror, det är ju så få medlemmar som säger vad dom tycker här i forumet.

Men låt säga att betalande har 2 bilder per vecka, och icke har 1 bild per vecka, och man på dessa förhoppningsvis får fler kommentarer än idag. Borde inte det då summerat vara bättre!?

(pratar bara de tre bildkritikpoolerna just nu, inte övriga)
 
elmfeldt skrev:
Men låt säga att betalande har 2 bilder per vecka, och icke har 1 bild per vecka, och man på dessa förhoppningsvis får fler kommentarer än idag. Borde inte det då summerat vara bättre!?

(pratar bara de tre bildkritikpoolerna just nu, inte övriga)

Kan du inte ställa det som fråga i "fotosidan frågar" (tror det heter så)?
Du skulle ju få in vad väldigt många tycker då.
 
elmfeldt skrev:
Men låt säga att betalande har 2 bilder per vecka, och icke har 1 bild per vecka, och man på dessa förhoppningsvis får fler kommentarer än idag. Borde inte det då summerat vara bättre!?

(pratar bara de tre bildkritikpoolerna just nu, inte övriga)

Spontant låter detta förslag inte dumt.
 
(OT: Helt fredagsgalet flyttade jag upp Aktiva bildpooler längst upp i vänsterkolumnen på startsidan. Kanske det ger några fler kommentarer eftersom de borde locka in fler besökare där. Vi testar ett tag)
 
elmfeldt skrev:
(OT: Helt fredagsgalet flyttade jag upp Aktiva bildpooler längst upp i vänsterkolumnen på startsidan. Kanske det ger några fler kommentarer eftersom de borde locka in fler besökare där. Vi testar ett tag)

Kul! :eek:))
Jag tror det kan locka lite... men det visar sej väl.
 
Ta då bort de som ligger längst upp till höger (och stjäl plats från bildväljaren) - annars ser det helt desperat ut...
 
Rent layoutmässigt så blev det inte lika homogent med de texterna uppe till vänster. Men vi testar en stund.
 
Jag tycker inte att det på något sätt stör layouten.
Blev bättre på höger sida också med bildväljarbilden längst upp.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.