Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Strul med slutaren

Produkter
(logga in för att koppla)

EvilEye

Avslutat medlemskap
Förmodligen har jag lyckats pilla på fel ställe, men nu lyckas jag inte ställa tillbaka slutartiden till normal igen! Den verkar vara inställd på typ 60sek och hur jag än rattar så rättar det inte till sig.

Det märkliga är att slutartiden funkar i AUTO men inte i P...

Hilfe?

*känner mig spånig som få*

Vad är det för kamera du pillar på?
Såg nu i en annan tråd att du funderar på att sälja en 40D. Är det den du micklar med?

Skall vi gissa att du har aktiverat spegeluppfällningen, med den aktiverad krävs det två tryck för att ta en bild. Det är således en customfunktion (C.Fn) du har pillat på.

Vad är det för kamera du pillar på?
Såg nu i en annan tråd att du funderar på att sälja en 40D. Är det den du micklar med?
Japp, det är en 40d

Skall vi gissa att du har aktiverat spegeluppfällningen, med den aktiverad krävs det två tryck för att ta en bild. Det är således en customfunktion (C.Fn) du har pillat på.
Åhå! Ska testa när jag kommer hem!

Det kan det vara. Men då ska fortfarande slutartiden ändra sig i displayen på kamerans ovansida, om du exempelvis väljer Tv och rattar på främre ratten.

OK. Men då var det inte slutartiden i sig du inte kunde ställa in, utan det var tiden mellan spegelns upp- och nerfällning som var lång.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar