Annons

Stora modeller?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vännen skrev:
Hon är vacker, varför publiserar du inte bilder på henne här på fotosidan?

Hehe, Lägger upp bilder på några andra foto-siter där man är ganska uppskattad ;-)

Ska väl börja lägga upp lite bilder på FS igen.. Var med nästan från början, men gjorde ett avhopp ett tag..men nu är jag tillbaka

/Adam

Kan bara hålla med om att även jag saknar bilder på "mulliga modeller", eller snarare vanliga modeller!

Personligen tycker jag det är mycket vackrare med en kvinna som har lite kurvor!

Synd som bara den att Veckorevyn la ner "Mullig modell" som de hade förut! Var toppen tycker jag!

Ett till problem med fotograferandet av kvinnor med former, är nog att det är betydligt färre kvinnor som är lite runda som vill bli fotograferade! Just pga att de tyvärr inte är nöjda med sina kroppar!

Fram för runda och vackra former!

/Jocce

Det finns absolut en hälsoeffekt av övervikt som är samhällsekonomiskt negativ. Inom medicin så räknar man med att övervikt som på BMI-skalan är över 30-31 nånstans, har direkta negativa följder på hälsan. Dels uppenbara saker som slitna knän, fotleder och höfter, vilket visar sig först vid 50-60års ålder. Tidigare om det är kraftig övervikt. Men dels tror man att det finns samband mellan övervikt och en del allergier, influenser. Eller mer kanske ett samband mellan övervikt och nedsatt imunförsvar. Det finns rapporter om folk som blivit av med olika former av allergier och att de rent allmänt är mindre sjuka i förskylningar och liknande.

Så avseende hälsoeffekterna håller jag delvis med Erick. Dock ska man veta att man talar inte om en 5-10kg övervikt utan snarare 20-30kg övervikt på en man för att en man ska komma upp så högt på BMI-skalan.

Om man sedan tittar på reklam och funderar kring varför mulliga modeller inte förekommer så ofta där så tror jag följande. Reklam ska skapa en längtan, ideal, eller något att eftersträva. Det är det som skapar köplusten, och köpimpulsen.

Väldigt få eftersträvar att vara mulliga, ingen jag känner iaf, utan de flesta vill vara normalviktiga. Alltså kommer inte en mullig modell att skapa denna köplust som annonsören är ute efter. Bilder på normalviktiga skulle däremot kunna skapa köplust hos de som är överviktiga eller mulliga. Dock kommer de inte att skapa köplust hos de som är normalviktiga eller underviktiga.

Underviktiga modeller skapar däremot köplust hos både normalvikta och mulliga och överviktiga. Därmed har man nått ut till störst målgrupp. Så det rent kriminella är igentligen inte att de använder underviktiga modeller utan att de har lyckats pränta i normalviktiga att undervikt är något att eftersträva.

När det gäller längden på modeller så har jag hört en förklaring på TV en gång. Det var nått med perspektivet och att man gjorde en tredimensionell värld platt(på bild) som gjorde att det blev bättre ju längre modellen var.

Mvh
Maverick
(Som når 30.7 på BMI)

Men är inte BMI lite fel variant att räkna efter egentligen. Det tas ju ingen hänsyn till vad som väger.. Muskler väger som alla vet mer än fett och vice versa. Midjemått, bystmått, lårmått mot längden vore nog en vettigare variant.

På den tiden jag var i bättre form var mitt BMI 27. Nu med 19.9 är jag i sämre form och det är bara 1/2 klädstorlek från 38 konstant till 36-38 som skiljer. 38 motsvarar dessutom medium.

Löjliga uträkningar det där..

Senast ändrad:
Jo, visst är BMI är grovriktat och läkarna använder det inte för att kolla in om idrottare eller vanliga människor är överviktiga eller inte.

Däremot så om du kommer in som normal person med synbara överviktsproblem så använder de BMI innan de går vidare och gör nogrannare utredningar. T ex så kan nämnas att i Enköpings län, eller mer Uppsala landsting antar jag, så får du nobben till hjälp om du ligger under 36 eller 36 på BMI-skalan. En bekant till svägerstan hade fått nobben till ett bantningsprogram inom vården just för att hon låg under. Hon hade väl typ 34 tror jag.

Detta ger att du ska vara ganska ordentligt överviktig innan de gör något annat än kommenterar värdet vid en hälsoundersökning.

Mvh
Maverick

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar