Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stora fotopärmar

Produkter
(logga in för att koppla)

vbg_snake

Aktiv medlem
Hej, såg en tjej som hade en otroligt snygg fotopärm. Den rymde kort upp till A3 storlekar med slipin i plast. Någon som vet vart man kan hitta sådant här?`

Jag har kollat på Davanti dem hade inget. Sedan på ett norkst företag de hade inga heller.

Några idéer?

MvH

Martin

Här är en länk till en sida hos en engelsk firma där det du söker finns. Både A3-boxar för hålade fickor och plastfickor för bilderna i A3 samt priser.

Vet inte om det är precis vad du är ute efter men på Inex Konstnärsmaterial (eller nåt sånt) bakom Kompassen i Göteborg finns en hel del förvaringspärmar i större storlekar. De är av ribbad plast med blixtlås på tre kanter och ringpärmsaktiga inuti. Finns i storlekar upp till A2 har jag för mig, kostar ca 150kr för en A4. I dessa sätter man sedan en variant på plastficka (lite styvare än vanligt kontorsmaterial) för ca 10kr/st i A4-storlek. Smidiga och relativt stabila, skyddar bilderna bra.

Scandinavian Photo säljer Prat.

Bilagor

• 143_st.jpg
    143_st.jpg
    9.6 KB · Visningar: 2,744
vbg_snake skrev:
Hej, såg en tjej som hade en otroligt snygg fotopärm. Den rymde kort upp till A3 storlekar med slipin i plast. Någon som vet vart man kan hitta sådant här?

Låter som en helt vanlig portfolio. :)
Finns på större fotoaffärer, hobbyaffärer etc. Har köpt mina på Kameradoktorn (kameradoktorn.se), Matton har också.

Ville bara flika in att många "proffs" (stylister, fotografer etc) i Sverige beställer handgjorda portfolios från House of Portfolios i New York.

http://www.houseofportfolios.com/

Vid beställningen uppger man sitt namn och sedan får man det inpräntat på portfolion och även på den medföljande väskan.

Denna portfolio har nästan blivit "standard" i vissa kretsar.

Men som ni säkert listat ut så är det ingen billig historia...

Bilagor

• portfoliobook.jpg
    portfoliobook.jpg
    44.3 KB · Visningar: 2,594
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar