Annons

Stor "kameratest" i Expressen

Produkter
(logga in för att koppla)
Det konstigaste är nog iaf den så kallade förvrängningen. Hur kan det vara förvrängt på alla brännvidder? Vad menas egentligen?

Senaste Bild och Ljud hemma testar ju Olympus E-3, som de anser sopar mattan med Canon 40D, Sony A700 och antagligen Nikon D300. Den enda proffskameran i klassen, och den billigaste, säger man. Även om det är en intressant kamera ser en del värderingar lustiga ut. Undrar om Jeppe kommer bli lika tvärkär i den och göra sig av med sina Canoner...

Även om jag också är impad av hur den låter sig spolas under en kran, jag skulle nog inte göra så med min D300 ens med 14-24:an...

Lawson skrev:
Men lite konstigt att Pentax och Samsungs kitglugg får olika resultat när det enda som skiljer är en färgad ring.
Jag tycker att beskrivningen för Pentax och Samsungs objektiv är snarlika, men det kan inte vara så lätt att göra en fullt rättvisande recension av en systemkamera med 50 ord.

Fogel70 skrev:
Jag tycker att beskrivningen för Pentax och Samsungs objektiv är snarlika, men det kan inte vara så lätt att göra en fullt rättvisande recension av en systemkamera med 50 ord.

Jäpp! du har rätt bägge var nog i det närmaste värdelösa.

Micke.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto