rautio
Aktiv medlem
Man ska inte förringa prylarnas betydelse om så enbart för prylarnas egen skull.
Det här är en hobby för dom flesta medlemmar och i den hobbyn ingår ibland även prylarna som glädjeämne.
Så skit samma om bilderna blir bättre eller ej av dyra prylar så länge prylarna tillför något positivt i hobbyn.
Är jag intresserad av bilar så kanske jag köper en fräsig bil trots att den naturligtvis inte gör mej till en bättre bilförare.
/K
Jag tror du precis definierat "prylfjanteri" )))
Ämnet är kanske inte så allvarligt, vill bara försvara billigare prylars status och det faktumet att det inte är prylarna som gör bilden, och utan att nu gå in på några specifika specialändamål (sport, fågel etc) så kommer vi förbannat långr med kit optik.
Till dej som frågade varför vi inte då ser mer kitoptik bland proffs.... Där kommer nog många faktorer in, bland annat det att man använder greijerna upp till 7 dar/veckan och i extrema förhållanden.... men nog om det..
Mitt första år i branshen körde jag faktiskt med 10D och kitoptik eftersom jag inte hade råd med annat (hade varken tidningshus eller föräldrar att punga ut för det) och nog gick det att plåta sej förbi alla ettor och L seriens linser då med, körde mycket sport i jobbiga hallar då med... speciellt då eftersom jag som ny fick alla skitjobb ingen annan ville ha Så vi ska inte underskatta konsumentprylar.