Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stockholm: Söker ruffig miljö

Produkter
(logga in för att koppla)

hbengtsson

Aktiv medlem
Inför ett uppdrag söker jag en ruffig miljö i sthlm. Gärna lite industriellt och graffitiväggar...

Tyvärr är det lite tidspressat så jag hinner inte åka runt och leta...spontant tänker jag mig under vilken bro eller halvövergiven plats som helst i innerstaden men vill gärna få något extra.

Några förslag?

Inför ett uppdrag söker jag en ruffig miljö i sthlm. Gärna lite industriellt och graffitiväggar...

Tyvärr är det lite tidspressat så jag hinner inte åka runt och leta...spontant tänker jag mig under vilken bro eller halvövergiven plats som helst i innerstaden men vill gärna få något extra.

Några förslag?

Innerstaden? Slussen är väl enklast, kanske inte ruffigt nog?

Slussen har jag funderat på men var osäker på graffiti-biten - vill helst ha lite färg också. Skall kolla imorrn.

Håkan: Kungsholmstrand låter intressant! Nästan där jag bor dessutom...klart man missat det :-/ Skall kolla läget även här.

Tack för tipsen!

Några förslag?

Finns nog inget ruffigare än ön Stora Höggarn på vänstra sidan av farleden efter Lidingö. ...men då måste du ha båt förstås.

Gamla båtvrak och rostiga gamla oljecisterner och allehanda skrot.

Närmare stan söderut eller nästan i stan om man ska vara noga, så har du den rostiga kolsyrefabriken i Gröndal. Där finns en hel del grafitti också.

Bruket i Tollare Nacka har du väl redan sett i Millenium-filmerna.

Atlasmuren dvs. under bron vid St Eriksbron är ju maximalt sunkig och sprängfylld med graffiti och streetart.

Dessutom mänsklig avföring och sovande narkomaner i hålet i väggen. Sunkigare än så går garanterat inte att få :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar