Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stockholm 20/1 Samma tur idag?

Produkter
(logga in för att koppla)
fsahlstrom skrev:
Den bländar inte ner. Så jag körde med objektivet halvt avmonterat för att kunna använda annat än f/2.

Hm ok.. :/ Men, objektivet du körde med är väl ändå helmanuellt?

Edit: Iaf på det du har så ändrar man ju bländaren manuellt... Om det var 50:an du snackade om.

Senast ändrad:
nvrmnd skrev:
Hm ok.. :/ Men, objektivet du körde med är väl ändå helmanuellt?

Edit: Iaf på det du har så ändrar man ju bländaren manuellt... Om det var 50:an du snackade om.

Man ändrar bländaren manuellt, men det är i huset som felet är.
Mekanismen för bländaren i huset har något fel. Så den bländar inte ner helt och den har inte heller fjäderkraften som behövs för att öppna upp bländaren igen.

Tipset jag har hittat i manual och på nätet är att gå till Nikon och när väl januari är slut så får jag en hel kamera!

fsahlstrom skrev:
Man ändrar bländaren manuellt, men det är i huset som felet är.
Mekanismen för bländaren i huset har något fel. Så den bländar inte ner helt och den har inte heller fjäderkraften som behövs för att öppna upp bländaren igen.

Tipset jag har hittat i manual och på nätet är att gå till Nikon och när väl januari är slut så får jag en hel kamera!

Aha, men de har väl inte gått ut med att D40 klarar AI-S-optik?

fsahlstrom skrev:
Ne, inte heller pre-ai.
Men det är samma fel när jag kör med mina af-s dx objektiv. Hoppas att det går på garantin bara

Åfan... Skulle vilja påstå att det bör gå på garantin. Då den är defekt... Men det är bara min åsikt. :)

Ja va fan, Jon hade ju inga bildidéer så det blev ju gatufoto som vanligt!

Bilagor

• 1646-kullersten-50k.jpg
    1646-kullersten-50k.jpg
    49.2 KB · Visningar: 216
Denna blev också rätt kul. Kan det vara Mackan och Jimmy till höger?

Bilagor

• g11.jpg
    g11.jpg
    82.7 KB · Visningar: 194
Haha, såja ta det nu lungt

Vad blev det av den där då Monica?

Bilagor

• 1651-monica-valv-50k.jpg
    1651-monica-valv-50k.jpg
    35.7 KB · Visningar: 186
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar