Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sthlm (Drottningholm?) sö em

Produkter
(logga in för att koppla)

od_foto

Aktiv medlem
Forts från tråden "För bra väder..."

P-O vill ev gå ut på Drottningholm idag. Men han vet inte säkert. Jag går gärna en fotovända till och gör detta till en riktig fotohelg.

Någon mer?

Bilagor

• drtnh.jpg
    drtnh.jpg
    28.7 KB · Visningar: 467
Verkar dåligt med respons på söndag eftermiddag. Jag åker till Drottningholm vid 16.30 i alla fall. Parkeringen framför teatern (x på kartan)

Skriv gärna här eller i den andra tråden om jag ska vänta...

Bilagor

• karta.jpg
    karta.jpg
    35.9 KB · Visningar: 461
Tack Anna, Martin och Hanna för snabbturen till Drottningholm.

Här kommer en IR-bild. Får se om jag lägger in fler senare, eller om jag lägger dem i något album.

Bilagor

• _dsc1393-drottningholm-ir-s.jpg
    _dsc1393-drottningholm-ir-s.jpg
    55.2 KB · Visningar: 371
strombergjo skrev:
Coolt. Hur tar du dina IR-bilder?

Det är min lilla hemlis...

Nejdå, det är inga konstigheter egentligen. D200 försedd med Hoya R72 IR-filter. ISO100, 2 min exp med bländare 8. Sedan har jag justerat kurvor, blandat kanaler (i monochromeläge), ställt in bildstorleken och lagt på lite oskarp mask...voilá.

Olika kameror är olika känsliga för IR och t.ex. D70 är känsligare än D200. Det är bara att prova sig fram.

/P-O

Tack för trevligt sällskap som vanligt. Nu kommer några av mina bilder batchade med Capture NX.

Börjar med några välansade buskar.

Bilagor

• _dsc0634_033_900.jpg
    _dsc0634_033_900.jpg
    95.3 KB · Visningar: 288
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar