Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sthlm (Drottningholm?) sö em

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag väcker liv i den här tråden istället för att starta en ny. Har sett en hel del bilder från drottningholmsparken både på FS och modellbilder.se.

enligt: http://www.royalcourt.se/dekungliga...nformation.4.19ae4931022afdcff3800020291.html

... så står det att fotografering och filmning inte är tillåtet utan särskilt tillstånd.. Nu är det ju inte alls säkert att nån från den här två år gamla tråden upptäcker min fråga, kan ju ha fel, men misstänker att dom inte skaffade speciella tillstånd för att fota. Jag ser t.o.m stativ på en av bilderna. Det kanske inte är så noga med det där ändå?

Anledningen att jag frågar är att jag skulle vilja fota en porträttsession där.
En annan sak jag såg är att dom nu i oktober fram till april (har jag för mig) endast har öppet mellan 12-15:30. Jag som aldrig varit där, är det helt omöjligt att ta sig in i alla delar av själva parken på andra tider än dom som angetts? So much for morgon eller kvällsljus isåfall.

Kanske nån som varit där några gånger kan svara?

Vänligen,
Tomas

Jag tror dom menar att det är förbjudet att fota inne på Drottningholmsslott... inte i parken.
Parken är öppen det är bara att knata dit. Förmodligen jätte fint nu med alla höst färger.
/ Patrik

Vi hade inget tillstånd och kunde fota utan problem.

När jag var där i somras så var däremot delar av parken stängd för markarbeten så det kanske är bra att reka innan din session.

Inga som helst problem att fota i parken, det gör ju varenda turist. Däremot finns det ju dels en privat del av parken, samt att jag kan tänka mig att man inte får fota inomhus någonstans, varken på slottet, i slottskyrkan, på Kina slott eller på slottsteatern. Jag har varit där och fotat dels på dan, men även i gryning och lite mörkerfoto. Då går det ju då och då förbi en vakt, men det har inte varit några problem, trots uppenbar kamerautrustning.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar