Det är bara att inse att det finns olika tankar och idéer bakom fotograferandet och det känns väldigt bra!
Det är många som gillar E-Type och andra som gör liknande musik, men han använder väl en dator till 99%, ändå betraktas han som musiker, vad jag vet. Är han ljudtekniker istället!?
Jag tror inte att han behöver berätta att det inte var riktiga instrument som användes i en låt, det är väl uppenbart. Med bilder kan de vara mer klurigt att veta om det verkligen kom en vattendroppe i apans hand eller inte...
Det kan ju vara viktigt att veta, men om det framkommer med bilden hur det låg till så borde alla vara nöjda! Det håller jag med om! Jag vet många människor som gillar bilder likt Steve Blooms och så länge han säljer sina bilder är det uppenbarligen några som gillar det. Jag har sett på en del fotosidor där det är oerhört tjat i kommentarerna till bilderna...snubben som lagt in bilden hävdar bestämt att bilden inte är manipulerad och någon envis snubbe hävdar motsatsen. Själv tittar jag på bilden och antingen säger den mig något eller inte, om den tilltalar mig så kan jag njuta av den precis som jag gör av all slags musik. Någon skrev att sådan musik är väldigt "plastig", mm, precis som "motsvarigheten" för bilder...visst jag gillar hellre Ben Harper, Tracy Chapman och Eric Clapton, men jag tänker inte sluta att rockar loss till E-Type när jag hör en bra låt ifrån honom.