Annons

Steno CP200

Produkter
(logga in för att koppla)

vapel

Ny medlem
Är det någon som har eller provat att använda en sådan för att bränna CD? Eller någon som vet något annat alternativ för att kunna lagra bilder när man inte kan ha datorn med sig.
 
vapel skrev:
Är det någon som har eller provat att använda en sådan för att bränna CD? Eller någon som vet något annat alternativ för att kunna lagra bilder när man inte kan ha datorn med sig.
Verkar ganska vettig, men tänk om de klämde in en hårddisk, på säg 60GB, i den också. Kan ju inte vara så svårt.
 
Jag tror det blir en CP200, tycker det verkar säkrare med att bränna på cd än att spara kanske en 20-60gb på en stor hårddisk. Skulle vara ett helsike om man skulle förlora all information på den.
 
vapel skrev:
Jag tror det blir en CP200, tycker det verkar säkrare med att bränna på cd än att spara kanske en 20-60gb på en stor hårddisk. Skulle vara ett helsike om man skulle förlora all information på den.
Tror du lurar dig själv lite. En CD-skiva har i förhållande till en hårddisk hög felfrekvens.
 
vapel skrev:
Det bästa vore om det fanns som Calle sa CD-brännare kombinerad med en hårddisk.
Jag tror det kommer. Förutom att den kanske inte blir lika smidig som en ren hårddisk, man är ju lite begränsad av cd:ns fysiska storlek, så är det en smart lösning. Dels ha bilderna på hårddisken, dels bränna två skivor. En som man sparar, en man mailar hem på resan.
Vill ha....!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.