Annons

Stativgänga till iPhone/Smartphone?

Produkter
(logga in för att koppla)

bonneswe

Medlem
Hej!
Har sett några olika lösningar med fästen för iPhone så att man kan montera den på stativ (bl a sidekic http://tinyurl.com/82pmg8j ), men ingen som funkar oavsett vilket fodral/skal man har på..

Är det någon här på sajten som hittat nåt bra?

//JJ
 
Varför bemöda sig med att smycka en gris, det är fortfarande en gris oavsett vad ni besmyckar den med för krimskrams. :)

/ Magnus
 
Hej!
Har sett några olika lösningar med fästen för iPhone så att man kan montera den på stativ (bl a sidekic http://tinyurl.com/82pmg8j ), men ingen som funkar oavsett vilket fodral/skal man har på..

Är det någon här på sajten som hittat nåt bra?

//JJ

Har bara ett ord till alla tragiska kommentarer: Mindervärdeskomplex!

Jag rekommenderar GLIF+
 

Bilagor

  • glifplus_11.jpg
    glifplus_11.jpg
    7.4 KB · Visningar: 5,680
  • glifplus_10.jpg
    glifplus_10.jpg
    7 KB · Visningar: 6,550
Har bara ett ord till alla tragiska kommentarer: Mindervärdeskomplex!
Inget tragiskt med att undra över varför nån vill använda en onödigt dålig kamera. Den har ju inte direkt några charmiga egenskaper, som exempelvis en toycam kan ha om man uppskattar sånt. Det är ju bara en relativt dålig digitalkamera.
Jag är mest nyfiken på vad som ligger bakom valet av kamera.
 
Inget tragiskt med att undra över varför nån vill använda en onödigt dålig kamera. Den har ju inte direkt några charmiga egenskaper, som exempelvis en toycam kan ha om man uppskattar sånt. Det är ju bara en relativt dålig digitalkamera.
Jag är mest nyfiken på vad som ligger bakom valet av kamera.

För mig funkar iphone bra att filma bakum-kulisserna-material med och då är det bra med stativtillbehör. Visst, hade jag haft en bättre kamera liggandes som kan filma hade jag kanske tagit den istället, men nu har jag inte det... och telefonen tar jag ju med hur som helst. Dessutom kan man redigera filmer direkt i telefonen, vilket är rätt smidigt.
Jag dokumenterar för eget bruk och är inte i behov av världens bästa bildkvalitet, så det duger som sagt för min del.
 
För mig funkar iphone bra att filma bakum-kulisserna-material med och då är det bra med stativtillbehör. Visst, hade jag haft en bättre kamera liggandes som kan filma hade jag kanske tagit den istället, men nu har jag inte det... och telefonen tar jag ju med hur som helst. Dessutom kan man redigera filmer direkt i telefonen, vilket är rätt smidigt.
Jag dokumenterar för eget bruk och är inte i behov av världens bästa bildkvalitet, så det duger som sagt för min del.

Då förstår jag.
 
Inget tragiskt med att undra över varför nån vill använda en onödigt dålig kamera. Den har ju inte direkt några charmiga egenskaper, som exempelvis en toycam kan ha om man uppskattar sånt. Det är ju bara en relativt dålig digitalkamera.
Jag är mest nyfiken på vad som ligger bakom valet av kamera.

Jag använder min iPhone som väckarklocka. För att få displayen i rätt vinkel så har jag ett litet bordsstativ samt sidekick från Kaffebrus. Ingen större vits med att klämma dit en Canon 7D som väckarklocka... ;)
 
Hej !

Har provat sidekicken på min experia arc , sitter fast men inte helt 100 . Drog ett gummiband runt då kändes det ok.

sharkclipen passar min arc som handsken men man måste ha ett stativ som går att vinkla annars filmar man upp i himlen..

Tomas
 
Inget tragiskt med att undra över varför nån vill använda en onödigt dålig kamera. Den har ju inte direkt några charmiga egenskaper, som exempelvis en toycam kan ha om man uppskattar sånt. Det är ju bara en relativt dålig digitalkamera.
Jag är mest nyfiken på vad som ligger bakom valet av kamera.

Trådskaparen ställde en fråga om stativfäste till iPhone. Du ifrågasätter val av kamera. Också fortsätter du. Kan inte tänka mig annat än att det är dålig självkänsla det bottnar i. Jag tror till och med att det finns en tråd på detta forum om just iPhone, bra eller dåligt, om du absolut måste hävda dig/söka uppmärksamhet eller vad det är frågan om. Hur som helst så levererar min IP4S ofta bättre bilder än min Canon S95.
 
Hej !
sharkclipen passar min arc som handsken men man måste ha ett stativ som går att vinkla annars filmar man upp i himlen..

Tänkte sätta den på en DSLR gorillapod med ett litet stativhuvud från nån av stativen jag ändå inte använder..
Beställt före lunch från kaffebrus.se och fick precis reda på att ordern är mottagen och behandlad. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.