Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stativgänga till iPhone/Smartphone?

Produkter
(logga in för att koppla)
Trådskaparen ställde en fråga om stativfäste till iPhone. Du ifrågasätter val av kamera. Också fortsätter du. Kan inte tänka mig annat än att det är dålig självkänsla det bottnar i. Jag tror till och med att det finns en tråd på detta forum om just iPhone, bra eller dåligt, om du absolut måste hävda dig/söka uppmärksamhet eller vad det är frågan om. Hur som helst så levererar min IP4S ofta bättre bilder än min Canon S95.
Vi får för andra personers skull hoppas att du inte är nån form av terapeut eller psykolog, så fel du tolkar det andra säger. Dålig självkänsla? LOL.

Jag ifrågasatte det enbart därför att vilken instegsmodell som helst med filmfunktion skulle generera ett bättre resultat än en mobilkamera, varför jag tycker det är lite lustigt att försöka koppla på ett stativ osv.
Men jag har också fått svar på varför TS ville använda mobilen - avsaknad av nåt bättre.
 
Senast ändrad:

I agree. Thanks for that..=*^)

The sad thing is - reading the forums it is clear there are a certain number of persons who are haters (or perhaps jealous of others or amazingly immature) they attack - or try to denigrate - anyone using certain phones, computers and cameras.

And it seems because of this they wonder the forums, scouring them for threads where they can insert their comments - or more accurately - venom.
 
Trådskaparen ställde en fråga om stativfäste till iPhone. Du ifrågasätter val av kamera. Också fortsätter du. Kan inte tänka mig annat än att det är dålig självkänsla det bottnar i. Jag tror till och med att det finns en tråd på detta forum om just iPhone, bra eller dåligt, om du absolut måste hävda dig/söka uppmärksamhet eller vad det är frågan om. Hur som helst så levererar min IP4S ofta bättre bilder än min Canon S95.

I totally agree with you. This person keep trolling the forums.

I wonder - how come he is allowed?
 
I totally agree with you. This person keep trolling the forums.

I wonder - how come he is allowed?

Nästa gång någon trashar ett inlägg med dumma kommentarer, ovidkommande ifrågasättanden eller liknande så är det bästa att bara strunta att replikera.
De som vet med sig att de uppför sig som troll kan ju sluta och tillföra något bra istället, och de som inte förstår att de är troll kommer aldrig att sluta vara troll...

Finns ju ingen anledning att min enkla raka fråga i ett inlägg, ska generera så mycket forumtrafik för just ingenting... :)

//Jesper
 
Nästa gång någon trashar ett inlägg med dumma kommentarer, ovidkommande ifrågasättanden eller liknande så är det bästa att bara strunta att replikera.
De som vet med sig att de uppför sig som troll kan ju sluta och tillföra något bra istället, och de som inte förstår att de är troll kommer aldrig att sluta vara troll...

Finns ju ingen anledning att min enkla raka fråga i ett inlägg, ska generera så mycket forumtrafik för just ingenting... :)

//Jesper

inget väcker så mycket känslor som någon som fotograferar med iPhone
( av någon anledning)
 
inget väcker så mycket känslor som någon som fotograferar med iPhone
( av någon anledning)


LOL - very true..

Actually most of us know exactly why that is - see previous posts (or read the threads about iPhone)...

=*^)

My whole portfolio here bar one is done with my iPhone 4S.

Why? Because it is a great little camera I always have with me - and it is a break from carrying any on my other pro (heavy) stuff with me (that makes me stand out like a sore thumb).

I get more or less instant feedback on the image I took and the apps are cheap and some are amazingly powerful. I have *fun* with it.
 
Hade TS frågat om stativfäste till någon annan kamera än iPhone hade möjligen svaret blivit lite ödmjukare. Det är inte lätt att vara professionell Apple-hatare...
 
Inget tragiskt med att undra över varför nån vill använda en onödigt dålig kamera. Den har ju inte direkt några charmiga egenskaper, som exempelvis en toycam kan ha om man uppskattar sånt. Det är ju bara en relativt dålig digitalkamera.
Jag är mest nyfiken på vad som ligger bakom valet av kamera.
Man har olika nivå på kvalitet. Om man väger in att man alltid har med sig denna "dåliga" kamera så kan det vara nog så bra som att inte ha med sig sin grymma och tunga kamera och inte kunna filma alls. iPhone 4S är inte alls kattpink för att vara en kamera.
 
Man har olika nivå på kvalitet. Om man väger in att man alltid har med sig denna "dåliga" kamera så kan det vara nog så bra som att inte ha med sig sin grymma och tunga kamera och inte kunna filma alls. iPhone 4S är inte alls kattpink för att vara en kamera.
Ja, men nu var ju grejen att det ändå skulle släpas på stativ, och då handlar det inte längre om att använda kameran man alltid har med sig. Det var därför jag undrade varför TS skulle använda mobilen istället för en riktig kamera. Och den frågan har också besvarats med att det han inte har nåt annat.
 
Man har olika nivå på kvalitet. Om man väger in att man alltid har med sig denna "dåliga" kamera så kan det vara nog så bra som att inte ha med sig sin grymma och tunga kamera och inte kunna filma alls. iPhone 4S är inte alls kattpink för att vara en kamera.


You're absolutely right, it's a great little camera..=*^)

Check this guy's iPhone gallery:

http://www.harrylangphotography.com/#/

The apps he's using by the way are - his own words:

"Most of the images on my site were done with Hipstamatic. It's one of the best photo apps. I also use Camera+ extensively with the clarity filter. Snapseed and Big Lens are other favorites. There are so many to chose from which makes shooting with an iPhone so much fun! "
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.