Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Stativ

Produkter
(logga in för att koppla)
Kim, det längre tvådelade Stabil Snabb har 165 cm arbetshöjd. Lägg till stativhuvudets och kamerans höjd och jag lovar att det är tillräckligt högt för att du skall kunna stå rak (182 cm var du ju).

Längden är bara ett problem om man vill bära det på ryggsäcken. I handen är det bekvämare att bära än dom flesta stativ. Tvådelat är dessutom snabbare att sätta upp.

Olle
 
Olle skrev:
Kim, det längre tvådelade Stabil Snabb har 165 cm arbetshöjd. Lägg till stativhuvudets och kamerans höjd och jag lovar att det är tillräckligt högt för att du skall kunna stå rak (182 cm var du ju).
Det stämmer..men den är hela en meter lång ihopfälld!
Och vikten inte nämnvärt mindre än den andra modellen (Vikt: 2.836 g)

Olle skrev:

Längden är bara ett problem om man vill bära det på ryggsäcken. I handen är det bekvämare att bära än dom flesta stativ. Tvådelat är dessutom snabbare att sätta upp.

Olle

Jag bär ofta stativet på ryggen (på ryggsäcken).

Det är givetvis ett problem med längden när man ska packa in den bilar/tåg/flyg o.s.v oxå.
 
Stativ Manrotto 055-vattenpass?

Jagär intresserad av stativet Manfrotto 055 med kamerahuvudet 141RC som scandinavian Photo säljer en jubileumsutgåva av...vet någon om det finns vattenpass på det?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.