Annons

Stativ till blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

Eric_R

Aktiv medlem
Hej, är det någon som har tips på ett bra stativ till en blixt, en hot-shoeblixt. Just nu använder jag mitt kamerastativ men tycker det är lite klumpigt! I senaste Digitalfoto rekommenderas i "blixtreportaget" ett blixtstativ från Manfrotto, men jag har inte lyckats hitta något sådant. Nån som har några bra tips?

Tack på förhand!

kaffebrus har en del billiga stativ;
Stativ kaffebrus Finns de som är bättre och lite dyrare.

Sedan behöver du ett fästa t.ex. detta Finns också på Ebay för en liten peng.

Kör själv med Manfrottos 001B som jag kom över ganska billigt. Ett ganska litet stativ som gör jobbet ;)

Går att välja själv, sitter en låsskruv för det. Allt från benen i spagat, platt på golvet, eller tätt ihop o högt, men blir nog ganska ostadigt. Men visst är man inomhus o inte tänker peta på det för mkt kanske man kan köra ihop benen en hel del.

Kaffebrus... jag har lagt en order men inget händer. Det är åttonde dagen idag.

De svarar inte på mail eller i telefon.

Kaffebrus... jag har lagt en order men inget händer. Det är åttonde dagen idag.

De svarar inte på mail eller i telefon.

Konstigt, jag har bara bra erfarenheter därifrån Ska faktiskst hämta grejer därifrån idag som jag beställde i måndags.
Dom verkar inte svara i telefon, men mail får jag svar på snabbt.

Konstigt, jag har bara bra erfarenheter därifrån Ska faktiskst hämta grejer därifrån idag som jag beställde i måndags.
Dom verkar inte svara i telefon, men mail får jag svar på snabbt.

Samma här har haft mkt bra erfarenhet, snabba och billiga.

Fick just ett svar med en ursäkt. De hade fått slut på en vara, ersättningsvaran var skadad och då höll de hela ordern.

Får se hur jag ska göra...har ingen lust att vänta två veckor på studiolampor och stativ.

Finns det något annat bra ställa att handla från? Proffsgrejer verkar kosta flera tusen...behöver bara ett par tvåmetersstativ med armatur som tar E27 dagsljuslampor. Kostar bara några hundra på kaffebrus och jag har redan ett par, räcker helt klart för normalt ljusboxfoto.

Samma här har haft mkt bra erfarenhet, snabba och billiga.

Fick just ett svar med en ursäkt. De hade fått slut på en vara, ersättningsvaran var skadad och då höll de hela ordern.

Får se hur jag ska göra...har ingen lust att vänta två veckor på studiolampor och stativ.

Finns det något annat bra ställa att handla från? Proffsgrejer verkar kosta flera tusen...behöver bara ett par tvåmetersstativ med armatur som tar E27 dagsljuslampor. Kostar bara några hundra på kaffebrus och jag har redan ett par, räcker helt klart för normalt ljusboxfoto.

Jag använder mig uteslutande av kaffebrus faktiskt, gillar deras priser och snabbhet! Vad fotar du? produkter`?

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto