pirouette
Ny medlem
Jag har en Canon EOS 400D sedan några månader, som jag vill köpa stativ till. Jag är dock helt villrådig i stativ-djungeln. Jag har läst en massa recensioner på diverse stativ men i den prisklass jag helst vill hålla mig i verkar det genomgående vara rangliga stativ. Nu är ju 400D inte speciellt tung, men jag vill fortfarande kunna ta bilder med lång slutartid och kunna trycka på avtryckaren utan att kameran och stativet vibrerar. Men som sagt, så är jag helt villrådig så jag tänkte fråga er om hjälp...
Eftersom jag är ung fattig student och amatörfotograf så är det inget dyrt stativ jag är ute efter. Men samtidigt vill jag att det ska hålla en liten stund och inte vara rangligt. Det verkar vara en omöjlig kombination. Jag är kort så jag kommer inte arbeta på någon gigantisk höjd, kanske inte mer än 145-150 cm. Det största objektiv som kommer att användas på stativet är Sigma 100-300mm.
Någon som har något förslag?
Vore väldigt, väldigt tacksam för svar!
//Sofia Hänström
Eftersom jag är ung fattig student och amatörfotograf så är det inget dyrt stativ jag är ute efter. Men samtidigt vill jag att det ska hålla en liten stund och inte vara rangligt. Det verkar vara en omöjlig kombination. Jag är kort så jag kommer inte arbeta på någon gigantisk höjd, kanske inte mer än 145-150 cm. Det största objektiv som kommer att användas på stativet är Sigma 100-300mm.
Någon som har något förslag?
Vore väldigt, väldigt tacksam för svar!
//Sofia Hänström