Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Startkitt till EOS 350D
- Trådstartare Aksel24
- Start datum
henrikf
Aktiv medlem
Sigma 17-70/2.8-4.5 DC kan vara intressant alternativ för dig. Kostar runt 3000 kr. Photozones recension:
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/sigma_1770_2845/index.htm
Så här tycker Fotosidans medlemmar:
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=11918
Om du kan nöja dig med kitzoomen (som iofs är inte är direkt bra men inte heller så dålig som många verkar tycka) kanske det kan vara intressant att komplettera med ett teleobjektiv (t ex Canon 55-200/4.5-5.6 II USM för 1600 kr hos Fotokungen), fast glugg (t ex Canon EF 50/1,8 II för ca 1100 kr), blixt eller varför inte ett stativ.
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/sigma_1770_2845/index.htm
Så här tycker Fotosidans medlemmar:
http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=11918
Om du kan nöja dig med kitzoomen (som iofs är inte är direkt bra men inte heller så dålig som många verkar tycka) kanske det kan vara intressant att komplettera med ett teleobjektiv (t ex Canon 55-200/4.5-5.6 II USM för 1600 kr hos Fotokungen), fast glugg (t ex Canon EF 50/1,8 II för ca 1100 kr), blixt eller varför inte ett stativ.
Kalle_B
Aktiv medlem
Många kan intyga att jag inte är en förespråkare av kitobjektivet till Canon, det rimmar liksom inte riktigt med ett sådant objektiv till kamerans övriga prestanda.. men likväl, hör mina ord:
Köp 350D + 18-55 kitobjektivet.
Då ahr du ialla fall ett objektiv. Eftersom din budget är lite tight och jag tyckerdet är strångt att spara alla sina sommarjobbslantar så har jag full förståelse föratt man inte har råd med 4st L objektiv. Köp Kitobjektivet så slipper dina slantar försvinna i ett objektiv du endå vill byta i framtiden. Kitobjektivet anser endel är helt ok, jag tycker det är pinsamt dåligt, men kör med det. spara som en gnu till 1 bra objektiv i framtiden. sedan ett till.... osv osv. Bra optik sätter helt ny dimension till fotograferandet och det är därför ajg så ofta förespråkar dyr optik, inte för att jag vil lse folk bli skinnande på sina slantar utan för att min övertygelse är att bra optik är så otroligt mycket bättre än dålig optik.
Men en somamrjobbare har inte möjlighet kanske att spara som andra personer så kör med kittet och lär dig hantera kameran. spara och håll ögonen öppna efter begagnad fin optik!
Vem vet.. efter några sommarjobb, födelsedagar och julklapapr senare så sitter du kanske med 2-3 bra gluggar!
Lycka till
Köp 350D + 18-55 kitobjektivet.
Då ahr du ialla fall ett objektiv. Eftersom din budget är lite tight och jag tyckerdet är strångt att spara alla sina sommarjobbslantar så har jag full förståelse föratt man inte har råd med 4st L objektiv. Köp Kitobjektivet så slipper dina slantar försvinna i ett objektiv du endå vill byta i framtiden. Kitobjektivet anser endel är helt ok, jag tycker det är pinsamt dåligt, men kör med det. spara som en gnu till 1 bra objektiv i framtiden. sedan ett till.... osv osv. Bra optik sätter helt ny dimension till fotograferandet och det är därför ajg så ofta förespråkar dyr optik, inte för att jag vil lse folk bli skinnande på sina slantar utan för att min övertygelse är att bra optik är så otroligt mycket bättre än dålig optik.
Men en somamrjobbare har inte möjlighet kanske att spara som andra personer så kör med kittet och lär dig hantera kameran. spara och håll ögonen öppna efter begagnad fin optik!
Vem vet.. efter några sommarjobb, födelsedagar och julklapapr senare så sitter du kanske med 2-3 bra gluggar!
Lycka till
henrikf
Aktiv medlem
Det är inget snack om att kitobjketivet varken matchar kameran i bildkvalitet eller känsla. En stor brist är att det är mer eller mindre totalt omöjligt att ställa in fokus manuellt eftersom fokusringen är så oerhört oprecis.Kalle_B skrev:
M...det rimmar liksom inte riktigt med ett sådant objektiv till kamerans övriga prestanda...
Axel, om du kommer att finna bildkvaliteten acceptabel eller inte går inte att säga... beror helt enkelt på vilka krav du har. Om du vill kan du förmodligen spara några hundra på att köpa objektivet begagnat i nyskick för nånstans kring 300-500 t ex här på Fotosidans köp & sälj. För det priset kan man inte klaga på kvaliteten...