Deni_d1
Ny medlem
Hej, jag skulle behöva lite köpråd ang att köpa en systemkamare och gör det därmed kort och kommer rak på sak! Min senaste kamera, Nikon D7000 har blivit stulen och är därmed i behov av en annan, är en hobby fotograf som fotar lite av allt, senast blev det mest inomhus!
Mina tankar gick över till att köpa en D7000 ,igen, men lite andra tankar gjorde mig osäker då även en Canon EOS 5D Mark 2 vore kanske möjligt!
Tror ni att ett byte till den förhållandevis gamla 5Dii vore rimligt? Jag har alltid velat gå över till fullformat men priset tillät mig aldrig, det jag var lite besviken på min D7000 var dess storlek och DX formatet som gjorde att bliderna blev 1,5 gånger större, men jag älskade dess ISO-kunnande och bildkvalitet!
Några erfarenheter inom deta, tveka aldrig för att låta mig veta vad ni tycker!
MVH
Adem
Mina tankar gick över till att köpa en D7000 ,igen, men lite andra tankar gjorde mig osäker då även en Canon EOS 5D Mark 2 vore kanske möjligt!
Tror ni att ett byte till den förhållandevis gamla 5Dii vore rimligt? Jag har alltid velat gå över till fullformat men priset tillät mig aldrig, det jag var lite besviken på min D7000 var dess storlek och DX formatet som gjorde att bliderna blev 1,5 gånger större, men jag älskade dess ISO-kunnande och bildkvalitet!
Några erfarenheter inom deta, tveka aldrig för att låta mig veta vad ni tycker!
MVH
Adem