Annons

Stänga av ljudet på 350, går det?

Produkter
(logga in för att koppla)

Cyberraiser

Ny medlem
Hej!

Jag undrar om det går att stänga av ljudet som man hör när man tar en bild? Detta skulle vara väldigt bra om man är ute i naturen...

Är det någon som vet?

Henry

Anders Östberg skrev:
Var snälla nu pojkar... :)

Jo.

Det finns saker som jag, som började fota på 70-talet, tycker är självklara som en 80-talist inte har en aning om...

Dom som hånar är oftast unga då vi äldre lärt oss att vi inte kan allt. Ja alla har väl inte lärt sig det men jag anstränger mig i alla fall ;-)

När min nu 20-årige son som 18-åring kikade ner i ljuschaktet på min hasselbladare så sa han " vilken bra display! ".

De som är unga & aldrig fotat analogt utan bara använt digitala kompaktkameror, hur ska dom veta?

//Larsa

Senast ändrad:
Å andra sidan så finns det

ett "bekräftelsepip" när kameran hittar fokus. Detta går att stänga av via menyerna.

--jalle

.Z. skrev:
Jo.

Det finns saker som jag, som började fota på 70-talet, tycker är självklara som en 80-talist inte har en aning om...

Dom som hånar är oftast unga då vi äldre lärt oss att vi inte kan allt. Ja alla har väl inte lärt sig det men jag anstränger mig i alla fall ;-)

När min nu 20-årige son som 18-åring kikade ner i ljuschaktet på min hasselbladare så sa han " vilken bra display! ".

De som är unga & aldrig fotat analogt utan bara använt digitala kompaktkameror, hur ska dom veta?

//Larsa

sen finns det 60 och 70-tal(yrkesfotgraf) som också undra varför dslr låter som en riktigt kamera.

;-)
så det blir lika.

Jo, jag har en polare som nyss köpte en D70, och han tyckte att 'dom måste nog ha byggt in en vibrator, för den skakar nästan till när man tar en bild'. Han hade en (analog) systemkamera sedan tidigare.. =)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar