Annons

Stänga alla utan att spara

Produkter
(logga in för att koppla)

Gulo

Aktiv medlem
Jag har Photoshop CS3 Sv. Jag brukar spara många bilder på en gång med bildbearbetaren rätt så ofta. Problemet är när jag har sparat alla bilder och allt är klart och ska stänga av PS. Då kommer det upp detta för varje bild: Vill du spara ändringarna i Adobe Photoshop-dokumentet ".....CR2" innan du stänger det? Så får man hålla på att trycka på nej ända tills den har gått igenom hela fönster listan. Jag vill ju kunna välja "nej till alla".

Jag har läst detta:
För att stänga samtliga öppna filer på en gång:
- Håll inne shift samtidigt som du klickar på stängknappen för dokumentet.

Jag vet inte om det är lösningen på mitt problem men det fungerade i alla fall inte när jag testade.

Någon som har en lösning?
 
Det fungerade ju fin fint!

Om man vill stänga alla fönster kan man ju gå in i arkiv/automatisera/gruppera och sen välja makrot! Vill man det ska gå ännu fortare kan man till och med spela in ett nytt makro när detta görs. Så kan man stänga alla fönster med t.ex. bara Ctrl+F2. Så detta är toppen. Stort tack för hjälpen!
 
Senast ändrad:
Du kan också köra det här skriptet för att stänga _alla_ fönster:
Källkod:
while (documents.length > 0)
     activeDocument.close(SaveOptions.DONOTSAVECHANGES);
 
Gulo sa:
Jag har Photoshop CS3 Sv. Jag brukar spara många bilder på en gång med bildbearbetaren rätt så ofta. Problemet är när jag har sparat alla bilder och allt är klart och ska stänga av PS. Då kommer det upp detta för varje bild: Vill du spara ändringarna i Adobe Photoshop-dokumentet ".....CR2" innan du stänger det? Så får man hålla på att trycka på nej ända tills den har gått igenom hela fönster listan. Jag vill ju kunna välja "nej till alla".

Jag har läst detta:
För att stänga samtliga öppna filer på en gång:
- Håll inne shift samtidigt som du klickar på stängknappen för dokumentet.

Jag vet inte om det är lösningen på mitt problem men det fungerade i alla fall inte när jag testade.

Någon som har en lösning?

I Element 6: Arkiv, Stäng alla
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.