Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ställa in iMac 24" skärm

Produkter
(logga in för att koppla)

andreostergard

Aktiv medlem
Skulle behöva lite hjälp med att ställa in min skärm. Har läst och testat utifrån "Mac skolan" som har skrivits på Macworld nyheterna. Har testat mig fram och har väl blivit någorlunda nöjd med vad jag tror blir rätt vid utskrifter.

Tycker inte alltid att mina bilder som jag framkallar blir som jag ser dem på skärmen, de blir aningen mörka dvs min skärm är felkalibrerad för utskrift.

Brukar skicka iväg mina bilder på framkallning och det är lite surt att få tillbaka bilder som inte blir som de ser ut i datorn.

Ex bilder
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.ht...6538.htm?set=lp
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.ht...2691.htm?set=lp

I datorn såg de bra ut men nu när jag har dem i mina händer så är jag väldigt missnöjd med färgerna...

Finns det något program som inte kostar skjortan eller någon som kan göra en guid som jag kan följa för att få bra inställningar?!?

Re: Re: Ställa in iMac 24" skärm

stefohl skrev:
Två svar, skärmkalibrator och betraktningsljus.

Stefan

har själv iMac24 med samma problem som ovan. Har Heuy kalibreringsvertyg - har kalibrerat med den. Tyvärr kvarstår att bilderna blir alldeles för mörka vid utskrift av professionella printers från Canon som vi har på jobbet - både IR3200 och IR2570.

Det måste till något annat för att få till detta rätt, tror jag.

Om någon har en lösning som för oss närmare vore jag jättetacksam att få ta del av den!

Peter

iMac 24"

Har själv inköpsplaner och har funderat på detta problem, att kalibrera skärmen.

Är det gamla eller nya skärmen vi pratar om här, vit plast eller borstat stål runt skärmen?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar