Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ställa in frame-limit per sekunk på D1?

Produkter
(logga in för att koppla)

schaki

Aktiv medlem
Har kollat igenom Pdf-manualen, men hittar inte det jag söker.

Måste ställa in kameran så att jag i sekvens-mode får en Frame-limit på 1 eller 2 bilder per sekund.

Det går tyvärr inte att fota raw annars, i Single-mode, då kameran måste skriva klart bilden man tagit innan det går att ta nästa. (Tar 4-5 sekunder för kameran att skriva)
Mycket irriterande vid fågel-foto kan jag garantera...

Vet någon vilken av alla"Custom-inställningar" det är som jag ska ändra värdet på?

Senast ändrad:
Efter att ha letat ytterligare en bra stund i den något omständiga manualen hittade jag till slut vad jag sökte.

Csm-25. Där kan går det att välja hur många bilder /sekund som kameran får bränna av i Continues-mode.

Klar användbart, äntligen går det att fota i Raw utan att för den skull behöva vänta ett halvår på att kameran ska skriva klart, eller av misstag ta onödigt många bilder.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto