Annons

Spotta inte på DSLR-sensorn!

Produkter
(logga in för att koppla)

objernulf

Aktiv medlem
Ibland är man klantig! Jag skulle bara blåsa bort ett dammkorn men ...

Nåja, metoden med Kodak linsputspapper på träspatel (sådan som man rör i kaffet med) doppat i 100% metanol gick alldeles utmärkt.

Dagens skratt.....:D

Flåt..

Jag placerar den i samma fack som:

"Glöm inte stänga fickan, så att ditt EF 100/2.8 Macro USM, trillar ur och ner i vattnet"

objernulf skrev:
Ibland är man klantig! Jag skulle bara blåsa bort ett dammkorn men ...

Nåja, metoden med Kodak linsputspapper på träspatel (sådan som man rör i kaffet med) doppat i 100% metanol gick alldeles utmärkt.

Hmmm, du är modig du! Metanol, låter lite riskabelt;-)

/PG

Vad säger ni om den här då (hämtat från D70 manualen) "...When operating the diopter adjustment control with your eye to the viewfinder, be careful not to put your fingers or fingernails in your eye...".
Jag har ännu inte hittat avsnittet som säger att man inte skall spotta på kameran!? ;-)
/Michael

Micke V skrev:
Vad säger ni om den här då (hämtat från D70 manualen) "...When operating the diopter adjustment control with your eye to the viewfinder, be careful not to put your fingers or fingernails in your eye...".
Jag har ännu inte hittat avsnittet som säger att man inte skall spotta på kameran!? ;-)
/Michael
Det står i F80 manualen också. Jag förmodar att det behövs i USA annars blir de stämda av någon som petat ut sitt öga!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar