ANNONS
Annons

SpotOne

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik Schalin

Aktiv medlem
Finns det ngn som vet var jag kan få tag på SpotOne, gärna en hel serie.

Jag vet att det inte tillverkas sedan 2003/2004 men kanske ngn har glömt flaskor i ett hörn hemma eller i en butik ngnstans i världen.

Finns det kanske en ersättare som är lika bra?

Hej, har haft en serie om 6 flaskor, ska kolla om jag hittar den, om dom finns kvar, isåfall är dom dina.Annars skulle jag prova PHOTAX, har för mig att dom hade retushfärger.
Hälsningar Jan

Finns på eBay. "Post to United Kingdom" står det, men min erfarenhet är att de flesta säljare kan skicka till Sverige om man skickar en förfrågan ( glöm inte "please"!).
Spotoneflaskorna är dryga, jag jobbar fortfarande på mina från 1990!

Nedlagt, men mina kontakter ...

Hej alla ..
Jag hade hand om de importerade produkterna på gamla Kameradoktorn och det är korrekt att SpotOne slutade tillverka för några år sedan. Enligt uppgifter från USA efter en sträng vinter då mycket av deras lager och råvaror gick förlorade p.g.a. kylan. Jag fick den uppgiften i andra hand så jag vet inte om den stämmer, men så sades det i alla fall ...

Vad man rekommenderade som ersättning var liknande produkter från Marshall, som enligt samma uppgiftslämnare skulle vara om inte exakt så i alla fall i det närmaste identiska.

Vet nu inte om Marshall går att få tag i men det kan ju vara bra att veta vad man skall leta efter istället i alla fall ...

Lycka till
Håkan

Marshall retouch finns på exempelvis BH Photo

Med tanke på mina halvt återkommande dammproblem så borde jag nog ta och köpa ett set.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar