Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

sportobjektiv+kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

ventrilo

Medlem
Tjabba!
Ska köpa mig en systemkamera det lutar åt antigen en 1000D eller en 405D. Jag hade också tänkt mig att köpa ett till objektiv som man kan ta bra sportfoton med!
Det behöver inte vara något super bra objektiv utan ett vettigt nybörjar objektiv till ett vettigt pris!

När det gäller kameran så är min uppfattning att eftersom jag är nybörjare så bör jag välja 1000D och lära mig att få ut allt av kameran, eller är det värt typ 1000:- till för en 405D ?

Harre gött! :)

Hej ! Av dom 2 -helt klart 450D.Ha inte för bråttom nu utan kolla alla märke och undersök saken sedan,känn o kläm det är det som är viktigast-inte vad det står på loggan framtill på kameran,i denna billiga klassen får du mer för pengarna om du kollar Sony,pentax eller olympus som ger inbyggd bildstabilisering,utom då den billigase Olympusen om du nu skulle köpa objektiv som inte har det inbyggt.Som sagt kolla alla märke och jämför och lita inte på alla fotoblaskors tester som alltid står på 2st märkes sida.finns inga dåliga systemkameror nu för tiden ! MVH.

Hej ! Av dom 2 -helt klart 450D.Ha inte för bråttom nu utan kolla alla märke och undersök saken sedan,känn o kläm det är det som är viktigast-inte vad det står på loggan framtill på kameran,i denna billiga klassen får du mer för pengarna om du kollar Sony,pentax eller olympus som ger inbyggd bildstabilisering,utom då den billigase Olympusen om du nu skulle köpa objektiv som inte har det inbyggt.Som sagt kolla alla märke och jämför och lita inte på alla fotoblaskors tester som alltid står på 2st märkes sida.finns inga dåliga systemkameror nu för tiden ! MVH.

Tack så mycket för tipset! Jag kollade runt lite på nätet och fastnade för Pentax K-x, det är ett schysst pris och verkar bättre en både canon och nikon i den prisklassen, så jag tror det blir en sån kamera faktist! :D

Tack så mycket för tipset! Jag kollade runt lite på nätet och fastnade för Pentax K-x, det är ett schysst pris och verkar bättre en både canon och nikon i den prisklassen, så jag tror det blir en sån kamera faktist! :D

Grattis ! Pentax K-x är en mycket bra kamera,den kommer du att bli nöjd med !Och du har själv kommit framtill att du får mer för pengarna i den här prisklassen om du väljer annat märke än Nikon/Canon. Lycka till vad du än köper !

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto