Annons

Sponsring

Produkter
(logga in för att koppla)

Häggander

Medlem
Jag ska resa till Tanzania två veckor i februari för att jobba med mitt projektarbete i gymnasieskolan. Är det någon som vet något om möjligheterna att söka och få sponsring från olika håll?? Fotograferingen kommer bli en viktig och stor del av arbetet... Tack på förhand, -Viktor H

Om du syftar på eventuella chanser att Nikon eller Canon ska bjussa på prylar för den goda sakens skull så får jag nog tyvärr säga att chanserna är små. Just med nämnda företag vet jag förvisso inte säkert men jag har däremot ställt en liknande fråga till ett stort multinationellt elektronikföretag för några år sedan inför en längre projektresa till Indien i syfte att dokumentera och sedan sprida information om ekologi och globala rättvisefrågor. Det gällde för övrigt en professionell videokamera. Svaret blev att vi kunde få köpa en direkt från dem till rabatterat pris och att vi i utbyte var tvugna att ge dem tydlig credit i den senare filmen. Priset låg dock någonstans kring Scandinavian Photos nivå så det blev aldrig något den gången.

Kanske värt att pröva i alla fall. Ring deras växel och be att få tala med någon som sköter marknadsföring/reklam/sponsrningsfrågor och liknande. Det finns garanterat någon. Kom dock ihåg att det, precis som all annan sponsring, ska gagna båda parter. Och ha inte alltför höga förväntningar.

Senast ändrad:
Häggander skrev:
Jag ska resa till Tanzania två veckor i februari för att jobba med mitt projektarbete i gymnasieskolan. Är det någon som vet något om möjligheterna att söka och få sponsring från olika håll?? Fotograferingen kommer bli en viktig och stor del av arbetet... Tack på förhand, -Viktor H

Företag i större kaliber blir fullkomligt nedringda av folk i liknande situationer och med "världens ballaste idéer".
Dock, säg aldrig aldrig, en kompis åkte jorden runt på motorcykel för några år sedan och fick en dyr mobiltelefon från en världsledande tillverkare.

Sen tror jag iofs att det är skillnad på människor som håller på göran kropp stuket och folk som åker iväg.

Jag har flera vänner som åkt till både afrika och indien och gjort sånt. Vet att många gymnasieskolor annordnar dylika saker för hela klasser som åker iväg i olika syften, hjälpprogram, oftast social eller humanistisk linje. Sen finns ju också alla andra organisationer som gör olika saker.

Sponsras en blir alla andra purkna om dom inte får sponsring. Men som organisation som kan göra en del reklam i sammanhanget tror jag sponsring är vanligt. Men jag tror att vanliga projektarbeten har svårt att komma med i den kategorin. Lite skillnad om uppdraget görs på för tv, eller dylikt.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar