ANNONS
Annons

Spindel

Produkter
(logga in för att koppla)

Wolf2man

Aktiv medlem
Hej!
Vad är detta för en spindel??
Jobbar som Husbil/husvagns reperatör och fick in en husbil igår som har befunnit sig söderöver ett antal månader (tror det var Kroatien)
Då jag började riva i den så kom denna spindlen fram, tycker den liknar svarta änkan men den har inte dom röda fläckarna... Inte så kul att riva i om det skulle vara en sådan :)

//Jonas

Bilagor

• spindel.jpg
    spindel.jpg
    69.3 KB · Visningar: 16,765
Hur stor är den (kanske kan hjälpa vid artbestämning)?

tänkte inte på att försöka mäta den, men gissar på att så som den ligger på bilden så kan den vara ungefär 1.5 - 2 cm från bakben till framben.
Kollade lite noggrannare innan jag körde hem för dagen och det såg ut som att den hade en ljusare ring runt om under "Bulan"

//Jonas

Steatoda ssp

Jag skulle tro att det är någon art inom Steatoda släktet.Dessa spindlar blandas ofta ihop med svarta änkan. Jag har haft S.grossa hemma som "husdjur" denna spindel kallas även "False black widow", bett från denna art skall vara helt ofarliga men kan orsaka kraftig smärta i området.

Vädligt trevliga djur, och det är väldigt roligt att se hur de konstruerar sina nät. Kika in länken:

http://en.wikipedia.org/wiki/Steatoda

Vilken art är detta ??

Denna bild är tagen i den Atlantiska Regnskogen i Brasilien

Bilagor

• 471O4636.jpg
    471O4636.jpg
    18.5 KB · Visningar: 2,647
Svårt att se vad det är för art i den vinkeln men tycker i alla fall att det ser ut som en vargspindel.

Mvh
Mathias

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar