Annons

Spegel problem med Nikon D70

Produkter
(logga in för att koppla)

Viper89

Aktiv medlem
Hej!

Nu är det så att spegeln i min D70 har plötsligt slutat fungera. Tror att det är detta fel i alla fall, för när man försöker ta ett kort så prasslar det bara till lite i inuti kameran och spegeln rör sig ej.

Någon som har en aning om vad som kan vara fel? Ska man lämna in?

Tack på förhand!

Med Vänliga Hälsningar
Joakim Skagerlind
 
Ja, det låter ju onekligen vara ett allvarligt fel men du kan ju alltid kolla lite själv inne i huset vad som händer när du fäller upp spegeln manuellt. Det kan du ju göra med hjälp av menyerna. Då kan du kanske se om något mekaniskt har gått sönder eller om det fastnat något som inte ska vara där.
Hjälper inte det så ska du givetvis lämna in den så dom kan åtgärda felet.

Hoppas problemen reder ut sig för dig!

Mvh
Dennis
 
Förlåt om jag verkar dum nu, men kan man fälla upp spegeln genom menyerna? Vill inte in och pilla där inne i kameran direkt för då går väl säkert något fel.

Mvh Jocke
 
Håller med dig om att det känns lite vanskligt att pilla inne i kameran.

Det låter ju inte helt optimalt nät det rasslar, lämna in den på service direkt istället. Ju snabbare du lämnar in den desto snabbare blir det klart. Lycka till!
 
Viper89 skrev:
Förlåt om jag verkar dum nu, men kan man fälla upp spegeln genom menyerna? Vill inte in och pilla där inne i kameran direkt för då går väl säkert något fel.

Mvh Jocke

att fälla upp spegeln i menyn är inget konstigt, det är de du gör tex när du blåser din kamera ren från damm...

Om du testar o söka på ordet "min d70 dog" får du upp en tre-fyra trådar där man bla nämner ditt problem?

har själv haft min d70 inne för att få en ny motor.
 
Lämnade in kameran igår där jag köpte den, dem hade ingen aning om va dte var för fel och sa att jag skulle räkna med minst 3 veckors väntetid. Rätt så jobbigt..

Hur som helst, finns det andra vanliga problem som dyker upp efter cirka ett års användande av kameran som någon annan D70 ägare tagit del av?
 
Viper89 skrev:
Lämnade in kameran igår där jag köpte den, dem hade ingen aning om va dte var för fel och sa att jag skulle räkna med minst 3 veckors väntetid. Rätt så jobbigt..

Hur som helst, finns det andra vanliga problem som dyker upp efter cirka ett års användande av kameran som någon annan D70 ägare tagit del av?

Varför var du så sen med att lämna in den för? såg att du postade denna tråd för över en månad sen =/
Jaja, hoppas det fixar sig iaf, inte kul när saker går sönder =(
 
D Nilsson skrev:
Varför var du så sen med att lämna in den för? såg att du postade denna tråd för över en månad sen =/
Jaja, hoppas det fixar sig iaf, inte kul när saker går sönder =(

Anledningen var den att min mamma inte kände för att åka till Stockholm bara för att lämna in kameran. Så eftersom hon är dans intresserad så väntade hon ett par veckor på en dans i Stockholms området och åkte dit och först lämnade in kameran.

Jag själv kände att jag inte vågade åka till Stockholm själv med tåget och försöka hitta och gå runt med en kamera som är värd en hel del pengar. Jag menar jag är trots allt 16 år, inte så svårt att råna en 16 åring om man är nåt år äldre.

Det känns riktigt surt just nu, men men livet går vidare... så fort jag fått tillbaka kameran ;-)

Mvh Jocke

P.S riktig tur att garantin går ut på Fredag då, på Fredag skulle jag och kameran ha firat ett år tillsammans men så blev det icke ;-(
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.