Annons

Speedlight SB-600

Produkter
(logga in för att koppla)
dumbo skrev:
Ska man sedan följa alla regler så är man ju själv skyldig att ta kontakt med tullen och betala, även om paketet inte skulle råka "fastna".

Och det gör man då eller? :)
Däremot är det svårare att slippa undan om Posten stoppar paketet och tar ut tull och administrationsavgift.
 
Vilka batterier ska man använda i en SB600/SB800? Har läst att den stora blixten kan ta stryk om man har fel batterier.

Sen fattar jag inte vafan Nikon och Canon håller på med. Det borde följa med specialanpassade Li-jon batterier till alla strömkrävande produkter, precis som till kamerahusen.
 
Li-Ion är inte helt optimala vid stora strömuttag, som jag gissar att det kan vara i en blixt vid uppladdning av blixten. (En D70 drar 2A när den laddar den interna blixten, om jag inte minns fel.)
 
marooned skrev:
Vilka batterier ska man använda i en SB600/SB800? Har läst att den stora blixten kan ta stryk om man har fel batterier.

Sen fattar jag inte vafan Nikon och Canon håller på med. Det borde följa med specialanpassade Li-jon batterier till alla strömkrävande produkter, precis som till kamerahusen.
Jag kör med GP 2300 men nu finns det GP 2600 (och kanske mer). Ju mer kräm desto bättre. Köp dem ihop med GPs snabbladdare så spar du några kronor. Kostar en del men är mycket bra.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.