Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Spara ut från raw
- Trådstartare Mirano
- Start datum
Mirano
Medlem
Vet att jpg drar ner på kvaliteten men såhär mycket ska det inte dra ner. Sparade ut i högsta kvaliteten men va likadant. Men nu provade jag att spara ut det i tif och sen spara om de till jpg från tif filen och då funkade det :S Men att spara ut det direkt till jpg från camera raw går inte för då tar den inte med de inställningar man gjort i bilden :S Väldigt mysko..
Anders P Hansson
Aktiv medlem
I vilka program jobbar du? Hur konverterar du från raw till jpg? Du får välalltid upp raw konverteraren innan du du hamnar i PS läget men dukanske inte gör några inställningar i raw?
Mirano
Medlem
I vilka program jobbar du? Hur konverterar du från raw till jpg? Du får välalltid upp raw konverteraren innan du du hamnar i PS läget men dukanske inte gör några inställningar i raw?
Andvänder photoshop. Man får ju upp raw i camera raw pluginet i ps, sen gör jag min redigering i camera raw men fungerar inte att spara ut den direkt till jpg därifrån, får som sagt spara ut det till tif först. Lite små irriterande, tidsdödande om man har många bilder..
Anders P Hansson
Aktiv medlem
Andvänder photoshop. Man får ju upp raw i camera raw pluginet i ps, sen gör jag min redigering i camera raw men fungerar inte att spara ut den direkt till jpg därifrån, får som sagt spara ut det till tif först. Lite små irriterande, tidsdödande om man har många bilder..
Detvore ju bekvämt att konvertera en bunt med bilder på en gång till jpg vet ej om det går? Å andra sidan kan man ju ställa in kameran att ta både raw och jpg samtidigt även om det tar kortplats
Graylingman
Aktiv medlem
När folk har problem att spara som jpg handlar det ofta om att bilden är i 16 bitars läge i stället för 8. Kan det vara så?