Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Spara till vektorgrafik? Illustrator

Produkter
(logga in för att koppla)

jarnjungfrun

Aktiv medlem
Kan någon säga lite enkelt hur jag spar i Illustrator för att få "bilden" vektorbaserad? Jag har testat och spara till alla olika formaten men kvalitén blir inge bra?
 
EPS brukar jag köra, den kan du sedan öppna i ps som pixelfil i valfri upplösning.
 
...jag håller på med att skapa en vepa i Indesign, när jag öppnar loggan i Illustrator så ser det bra ut och den är skalbar men när jag spar den som eps och sen importerar den till indesign så blir den inte skalbar och dåligt upplöst?
 
...jag håller på med att skapa en vepa i Indesign, när jag öppnar loggan i Illustrator så ser det bra ut och den är skalbar men när jag spar den som eps och sen importerar den till indesign så blir den inte skalbar och dåligt upplöst?

jag tror jag hittade felet... när jag exporterar ut mitt projekt från Indesign till en pdf då blir det bra. Konstigt att inte Indesig visar rätt!?
 
Vad du ser på skärmen i layoutprogram är ofta bara förhandsvisningar, små rasterversioner.
 
Bättre visningskvalité

man tycker ju med dagens teknikhastighet att en bra preview inte borde vara något problem :=)


Du kan ställa in InDesign på högsta visningskvalitén så kommer även eps-bilder att se bra ut. Men du vill nog inte ha inställt på högsta kvalité hela tiden för då blir det ganska segt att jobba med.
 
Ja, jag är inte helt up to date, det var flera år sen jag höll på med sånt där. Men då varierade det i alla fall beroende på bildformat, programvara och operativsystem om man såg en riktig bild eller en förhandsvisning. Det där har säkert utvecklats, men jag tvivlar på att förhandsvisningar är helt borta.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.