krisen
Aktiv medlem
mr.fine skrev:
Hej, kan bara berätta hur jag resonerat när jag beställde min nya dslr.
Eftersom jag har haft Canon innan ville jag ha en 10D. Efter att ha kikat på priser både hemma och utomlands kom jag fram till att det blir lite väl mycket pengar. Även om jag hade väldigt svårt och ogillade mitt beslut i början så vet jag att jag har gjort rätt val.
Som en nybörjare kändes runt 20 000:- i största laget, då kollade jag på en 300D och D70. 300D gick bort direkt jag tittade på den, D70 känns 10 000 ggr gedigare i mina ögon.
Sammanfattningsvis så blev mitt val D70 pga att 14 000:- kändes inte fullt så svidande i plånboken, plus allt gott de har talat om den och känslan efter att ha varit o kikat lite på den...
Det enda jag stör mig lite på är att det inte finns vertikalgrepp till den, men jag har ju klarat mig utan ett sådant hittils, så det går nog bra...
Just nu sitter jag och väntar på att "kitet" ska komma nångång, verkar gå segt tyvärr...men den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge
Lägg fram fördelar mot nackdelar, motivera ditt köp och välj det som passar dig bäst...var konsekvensetisk i ditt tänkande
/erik
Kul att jag inte är ensam. Efter att ha läst din lilla historia här kan jag bara konstatera om att jag gått igenom EXAKT samma procedur som du. Jag hade till och med köpt mig ett 28-135 IS till min kommande 10D när jag kom på att 20k är för mycket. Blev en D70 med 18-70, som jag också väntar på i skrivandets stund