Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sortera sökning efter hur många gånger en bild visats.

Produkter
(logga in för att koppla)

ahd

Aktiv medlem
Jag tycker att det skulle vara intressand att i funktionen "sök bilder" kunna sortera på antalet gånger en bild visats.

Ofta tycker jag att det ger en bättre fingervisning om vilka bilder som "lockar" än att veta hur många som kommentera en bild - även om det också är intressans. Det borde väl inte vara så svårt att komplettera med ytterligare ett sorteringsbegrepp va?

Om man dessutom kunde visa antalet "tittar" i exempelvis albumvyn så vore det ännu bättre tycker jag.

/Anders
 
Nu har jag slagit på denna sortering igen, förhoppningvis knäcker den inte databasen.

Gissa vilken typ av bilder som har mest visningar...
 
clindh skrev:
Gissa vilken typ av bilder som har mest visningar...
Ojoj... Nog hade jag väl kunnat gissa åt vilket håll det lutade men knappast omfattningen. På topp 50 är det ju knappt en handfull bilder som inte föreställer nakna kvinnor. Frågan är om den här sökmöjligheten ytterligare spär på det ...
 
Mmmm, och en enorm skillnad i antal visningar och antal kommentarer på många av dem.

Man kanske skulle göra kategorin "Naket" åtkomligt för bara betalande medlemmar - ivartfall kräva inloggning...

Får en känsla av att många av som visat en herrans massa gånger länkas till externt, eller man tipsar polarna med länk i ett mail.
 
clindh skrev:
Man kanske skulle göra kategorin "Naket" åtkomligt för bara betalande medlemmar - ivartfall kräva inloggning...
Jag tycker utan vidare att ni skulle kunna låta dem ingå i betalmedlemskapen. Jag tror inte jag är fel ute om jag gissar att de där bilderna äter en del bandbredd och databasprestanda när de visas för besökare med ett smalt motivintresse, om man skall uttrycka det så. Så det vore närmast schysst mot betalande medlemmar att låta den prestandavinsten komma dem till del istället.
 
Tack Christer!

Minde än två timmar från att man frågar finns funktion i skarp drift. Det var inte dåligt!

Blir det prestandaproblem så ska du självklart slå av funktionen igen - jag hade närmast tänkt att använda den för att se vilka av mina bilder som lockade andra (men jag har förstått att jag har på tok för lite naket...)

Idén med att en viss kategori skall begränsas till inloggade/betalande medlemmar är bra om prestandaproblem på det sättet kan undvikas.

Än en gång, tack!

/ Anders
 
clindh skrev:
Mmmm, och en enorm skillnad i antal visningar och antal kommentarer på många av dem.

Man kanske skulle göra kategorin "Naket" åtkomligt för bara betalande medlemmar - ivartfall kräva inloggning...

Får en känsla av att många av som visat en herrans massa gånger länkas till externt, eller man tipsar polarna med länk i ett mail.

Det tycker jag låter som en bra grej att testa. Det känns som att fotosidan gått lite tungt senaste tiden.
 
Eftersom jag inte är en betalande medlem (än i varje fall) skulle jag tycka det var lite tråkigt om en motivkategori blockerades för mig. Men att kräva inloggning låter mer än rimligt, för visst har fotosidan gått trögt på sistone.

/Jonas
 
JKE skrev:
Eftersom jag inte är en betalande medlem (än i varje fall) skulle jag tycka det var lite tråkigt om en motivkategori blockerades för mig. Men att kräva inloggning låter mer än rimligt, för visst har fotosidan gått trögt på sistone.

/Jonas

Håller med. Jag glömde visst tillägga att det bara var inloggning jag ville ha. Det är ju synd att utesluta gratismedlemmarna tycker jag. Visserligen tycker jag det kan krävas inloggning för att överhuvudtaget kunna se bilder större än tummnagel. Där skulle nog ännu mer bandbredd kunna sparas.
 
Man kanske skulle göra kategorin "Naket" åtkomligt för bara betalande medlemmar - ivartfall kräva inloggning...

Inloggning? Självklart!
Betala för kategorin? Nej.
 
Retoriskt fråga: varför får det inte kosta?

Nackdelen med att kräva bara inloggning på "smaskiga" bilder är att vi får en hel drös medlemmar som egentligen inte är fotointresserade, utan är mer "fluktare"-typen.
 
Har själv en drös med bilder i kategorin och ser ingen anledning att i framtiden ladda upp dessa på Fotosidan.se
Jag visar dessa gratis på annan sajt och vill heller inte att ni ska ta betalt för att visa mina bilder som jag själv vill visa just gratis...

Ser du ned på "fluktare"?
Det höjer forumets värde, det kan skapa nya medlemmar vars intresse för bilder kan främjas.
Som jag ser det, bara fördelar.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.