ANNONS
Annons

Sortera insända bilder i olika pooler efter kritiken som de får?

Produkter
(logga in för att koppla)

carllarsen

Aktiv medlem
Jag föreslår att bilder som inte får några kommentarer alls samlas i en särskild pool med ett träffande namn.
På motsvarande sätt samlas alla bilder som får bra kritik genomgående i en annan pool med ett annat träffande namn, t ex toppbilder.
Vidare kan man sortera alla bilder som får dålig kritik i en speciell pool med ett träffande namn.

Kanske skulle man behöva betygssätta bilder med siffror istället, eller som ett komplement, till verbal kritik så att det blir lättare att välja ut bilder till speciella bildpooler, toppbilder eller bottenbilder eller mittemellan, beroende på vilka numerära betyg en bild får.

Sedan bör kanske fotografer som fått många kommentarer på sina bilder uppmärksammas lite extra? Bilda en kvot=antal kommentarer/insända bilder

En sådan kvot måste väl ha något matematiskt värde?

Lars E

Hej Hampus!

Jag förstår inte ditt inlägg alls. Jag var inne på din sida och tittade och då fann jag att du hade många kommentarer till dina relativt få bilder och det såg jag som väldigt positivt för din del. Så jag förstår inte vad du menar?
Kan du inte förtydliga dig lite mer?

Vänl hälsn
Lars E

Kan tänka mig att de som hamnar i poolerna för inga kommentarer eller lågt betyg (jag antar att du menar dålig kritik = lågt betyg) inte känner sig så särskilt uppmuntrade.

Indelningen som du föreslår går väl lika bra att göra med sökningar?

Hampus!
Din inställning är helt sund och frisk. Det är bra att vilja ha många kommentarer på sina bilder. Bäst är naturligtvis om bilderna får bra kritik men det är inte dåligt med bilder som får en massa dålig kritik, det är näst bästa betyget.
Det allra värsta är bilder som inte får några kommentarer alls, det är de sämsta bilderna av alla.
Tänk dig en fotograf A som ordnar med en fotoutställning och folk skäller ut honom därför att hans bilder är så förbannat dåliga.
Tänk dig en annan fotograf B som ordnar med en annan utställning men där säger folk ingenting alls om hans bilder. De bara går därifrån utan att säga ett ord.
Vilken fotograf skulle du vilja vara?
Jag skulle vilja vara fotograf A utan tvekan därför att hans bilder lyckas beröra människorna och därför är hans bilder i själva verket bra,

Med vänl hälsn
Lars E

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto