Advertisement

Annons

Sony SLT A99 (sansad spekulation)

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nja, om man inte ser någon skillnad mellan en högupplöst och lågupplöst kamera i 100% crop är det ju rätt uppenbart att den lågupplösta är sämre... sen brukar ju lågupplösta kameror behålla mer detaljer på höga ISO (jämför Nikon D700 med a900 eller 5DmkII på ISO1600+). Har stora förhoppningar på a99 iaf, men kommer först gå att säga något efter att folk testat RAW.

Det har nog mer med sensorteknik att göra än antalet pixlar.

Om det inte är någon som blir jätteledsen så kan jag stänga den här tråden. Nu är det ju inte spekulation längre, och det blir lite rörigt med två trådar om samma sak :)

Personligen tycker jag 6 fps är superbra och jag har absolut inget önskemål om mer och det är ändå snabbast av alla (Canon har väl också 6 fps med batterigrrepp?).

6 b/s både med och utan batterigrepp.

Har bara sagt att jag är förvånad eftersom speed varit Sonys signum senaste tiden.

Med en begränsad mängd energi kan man välja på hög bildfrekvens och stor pixelmängd, men man kan inte få båda. A99 torde också behöva mer energi än en typisk ESR eftersom sökaren drar ström.

6 fps är helt okej för 14-bitar. Canon 5DMkIII kör dock också 6 fps UTAN extra batterigrepp. Det är Nikon D800 som i grunden kör 36Mp i 4 bps i full upplösning, men med batterigrepp kan ge 6 fps i högsta upplösning vilket i sig är imponerande med tanke på filstorleken.

D800 kan bara köra 6 b/s i DX-läge, och inte i FX-läge.

Om det inte är någon som blir jätteledsen så kan jag stänga den här tråden. Nu är det ju inte spekulation längre, och det blir lite rörigt med två trådar om samma sak :)

Ja, det är nog lika bra. Lägg gärna in en hänvisning till den andra tråden, så att man ser det i det sista inlägget i den här tråden.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar