Skrotfotaren
Avslutat medlemskap
Det verkar vara en RX 100 MK III på gång snart (och även en ny A77). http://thenewcamera.com/category/sony-rumors/ Det finns fortfarande gott om RX 100 version 1 att få tag på...................................
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det där med popupsökare och 2,8 i teleläget är ju inte helt fel
Uppföljaren till A77 har förmodligen en hel del vettiga fixar, men det där med tjockkameror har jag vuxit från ...
Ja, det är lite sent.
A77 II verkar bli en grym kamera och vad A77 borde varit från början.
Nu har tåget gått och knappt någon lär köpa den oavsett hur bra den är.
Fast som samlarobjekt kanske - den sista A-mount kameran
Kanske blir en Limited Edition med förgyllda knappar. Skulle kunna samsas med min Dynax 7D LE
RX100M3 verkar också intressant, jag höll på att bli alldeles till mig först för att jag trodde det var en RX1M3 FF med 24-70/1,8-2,8, men insåg sen att det var en med pyttesensor.
/Mats
Finns nog risk att Sony fortsätter att vara herre på täppan i den här kategorin.
/Stephan
Hur har de lyckats kombinera f/2,8 vid motsv 70mm med 1" sensor? Imponerande!
Förmodligen genom att tillåta kraftig distorsion i den optiska konstruktionen som de sedan korrigerar efteråt i bildbehandlingen.
Sensorn är ju inte så pyttig med tanke på kamerastorlek, men visst
Hur tänker du då?
13,2 x 8,8 mm. jämfört med 23,6 x 15,7 mm för APS-C.
Jo, det är visst pytte i sammanhanget, speciellt med tanke på kamerastorleken då den faktiskt är nästan exakt lika stor som en NEX-5N t.ex. http://camerasize.com/compare/#34,332[/ur /Mats[/QUOTE] Nähä du. Du glömde ju objektivet....
Nähä du. Du glömde ju objektivet....
…Har RX100-kamerorna förresten mic-ingång och hörlursuttag, nån som vet? Har den HDMI ut?
Den där "multi-interface skon, är det full kompatibilitet mellan alla kameror för den? Alltså, det finns ju en del tillbehör som micar och annat, men funkar dessa på alla kameror som har den skon, eller mpste det finnas explicit stöd i kameran X för tillbehöret Y osv.?…
Multiinterface är nog USB-kontakten som också kan användas för trådad fjärrkontroll och annat.