Annons

Sony RAW for PS / LR!?

Produkter
(logga in för att koppla)

nicotin

Aktiv medlem
Hej

Ursäkta en dum fråga från en nu fd Canon fotograf men måste man hålla på med extra filkomverterings program för att kunna läsa Sony RAW !?

Jag har senaste version av både PS och LR !

// Torbjörn
 
Nej.

Men om du har en så pass ny Sony kamera att Adobe inte kommit med uppdatering som inkluderar denna så får du vänta på att de gör det.

Vilken kamera har du?
 
Lite nätsökande fann en release note från 2014 för Lightroom 5.5. Där finns a77ii med i uppräkningen för nya kameror som fått stöd.

Själv har jag en a77ii fast inte Lightroom.
 
Hej

Ursäkta en dum fråga från en nu fd Canon fotograf men måste man hålla på med extra filkomverterings program för att kunna läsa Sony RAW !?

Jag har senaste version av både PS och LR !

// Torbjörn

Dennis har ju kollat att A77 II ska vara med sedan 5.5 av Lightroom. Menar du att du inte kan öppna dina filer i LR 6.x eller motsvarande senaste version av Camera RAW? Det låter konstigt tycker jag. 6.0 stöder A6300 som väl är Sonys senaste hus så den kamera du har ska sedan länge ha stöd den med.
 
Jag köpte min A77II för ungefär ett år sedan och har aldrig haft något problem med raw filer i Lightroom.
 
Tack alla !

Visade sig att både PS och LR hade några korrupta filer som avhjälptes med en ominstallation !

Så nu funkar det som det ska !

// Torbjörn.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.