Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sony RAW for PS / LR!?
- Trådstartare nicotin
- Start datum
Michael Johansson
Aktiv medlem
Nej.
Men om du har en så pass ny Sony kamera att Adobe inte kommit med uppdatering som inkluderar denna så får du vänta på att de gör det.
Vilken kamera har du?
Men om du har en så pass ny Sony kamera att Adobe inte kommit med uppdatering som inkluderar denna så får du vänta på att de gör det.
Vilken kamera har du?
nicotin
Aktiv medlem
Nej.
Vilken kamera har du?
Sony a77 ii !
Föregångaren har ju funnits ett tag nu !?
Michael Johansson
Aktiv medlem
a77 II har ju funnit ett tag så den skall ingå i Adobes uppdateringar. Det låter märkligt att det inte skall funka då.
Vilken plattform jobbar du på? Är det Windows så pröva med att ladda ner senaste RAW-drivern från Sony: http://www.sony.se/support/sv/content/cnt-dwnl/prd-dime/sony-raw-driver-for-windows/ILCA-77M2 . Jag är dock osäker på om detta skulle påverka LR och PS, snarare bildvisningen i Explorer.
Vilken plattform jobbar du på? Är det Windows så pröva med att ladda ner senaste RAW-drivern från Sony: http://www.sony.se/support/sv/content/cnt-dwnl/prd-dime/sony-raw-driver-for-windows/ILCA-77M2 . Jag är dock osäker på om detta skulle påverka LR och PS, snarare bildvisningen i Explorer.
Michael Johansson
Aktiv medlem
Hur har det gått? Fick du ordning på problemet och i så fall hur?
Dennis_foto
Aktiv medlem
Lite nätsökande fann en release note från 2014 för Lightroom 5.5. Där finns a77ii med i uppräkningen för nya kameror som fått stöd.
Själv har jag en a77ii fast inte Lightroom.
Själv har jag en a77ii fast inte Lightroom.
Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Hej
Ursäkta en dum fråga från en nu fd Canon fotograf men måste man hålla på med extra filkomverterings program för att kunna läsa Sony RAW !?
Jag har senaste version av både PS och LR !
// Torbjörn
Dennis har ju kollat att A77 II ska vara med sedan 5.5 av Lightroom. Menar du att du inte kan öppna dina filer i LR 6.x eller motsvarande senaste version av Camera RAW? Det låter konstigt tycker jag. 6.0 stöder A6300 som väl är Sonys senaste hus så den kamera du har ska sedan länge ha stöd den med.