Joakim88
Aktiv medlem
Gör en ny tråd här riktad åt folk som har två kamerasystem.
Är inne på att skaffa mig en Fujifilm X-t20 när den släpps. Vet inte riktigt varför jag behöver ha en till systememkamera men har läst /sett i princip allt om den nya fujin och är otroligt sugen ( fastnat i kamera träsket tror jag) på att införskaffa mig en apsc kamera.
Gillar att fuji har alla dessa snygga filter som Acros m.m.
Samt vore rätt skönt att bara fota i jpg och få till det bra, vilket jag har läst att Fujifilm är duktiga på (jpg direkt ur kameran)
Samt så är ju fujin grymt läcker.
Fotar nästan enbart i Raw format idag.
Har idag min trotjänare sony a7ii med zeiss 55 1.8, fe 50mm 2.8 macro samt 28-70 mm och är supernöjd.
Men trots detta så vill jag ha en till kamera och det fuji xt20
Vet att det blir ju dyrare med två olika objektiv fattningar men hade tänkt att köra 23mm till fuji framöver.
Så till min fråga är det många hobby/entusiaster som kör med två olika system?
Är det värt pengarna?
Tänker inte köpa mig sony a6000 eller uppåt.
Ps: jag är ingen nybörjare, kan en del om fotografin
Är inne på att skaffa mig en Fujifilm X-t20 när den släpps. Vet inte riktigt varför jag behöver ha en till systememkamera men har läst /sett i princip allt om den nya fujin och är otroligt sugen ( fastnat i kamera träsket tror jag) på att införskaffa mig en apsc kamera.
Gillar att fuji har alla dessa snygga filter som Acros m.m.
Samt vore rätt skönt att bara fota i jpg och få till det bra, vilket jag har läst att Fujifilm är duktiga på (jpg direkt ur kameran)
Samt så är ju fujin grymt läcker.
Fotar nästan enbart i Raw format idag.
Har idag min trotjänare sony a7ii med zeiss 55 1.8, fe 50mm 2.8 macro samt 28-70 mm och är supernöjd.
Men trots detta så vill jag ha en till kamera och det fuji xt20
Vet att det blir ju dyrare med två olika objektiv fattningar men hade tänkt att köra 23mm till fuji framöver.
Så till min fråga är det många hobby/entusiaster som kör med två olika system?
Är det värt pengarna?
Tänker inte köpa mig sony a6000 eller uppåt.
Ps: jag är ingen nybörjare, kan en del om fotografin