Det är möjligt men i forumstorlek kan inte jag säga att ena är automatiskt bättre eller sämre än den andra.
Ditt andra inlägg kom sen är och är givetvis mycket intressantare genom raw-filer.
Ursäkta vi missförstod nog varandra där.
Dat finns definitivt skillnader mellan sensorer fast inte bara när det gäller upplösning.
Jag har själv alltid varit svag för hrs Hasselblads CCD sensorer har återgett färger.
Det försvinner tyvärr nu med att de går över till CMOS. Det blir mer likt FF.
Vi som kan teknik vet varför men det är lite trist att alla hoppar på hög-ISO tåget.
Jag hoppas nu när Hasselblad har fått ordning på produktionen att få testa deras senaste kameror.
Att foto med en Hasselbladare är en speciell känsla som är svår att beskriva.
Varje kamera är ihopsatt i fabriken i Göteborg och varje sensor injusterad för att ge den där Hasselbladslooken.
Jag kan få ett bra pris på en sådan kamera. Fast det är inte jag. Du kommer nog kanske få se jämförande bilder mot mitt nuvarande Fuji system.
APS-C mot MF jag det är inte så udda som det låter.
Numera är kameror ungefär som en Volvo 80 mot en Köeniggsegg. Den ena är ett vettigt alternativ som tar en bekvämt från A till B.
Den andra är prestanda i ett paket man inte riktigt vet var man kan släppa det löst.
Så vad jag är ute efter är att var och en bör fundera på hur mycket kamera de verkligen behöver. Då handlar det också lika mycket om AF, menyer, och användarvänlighet.
En kamera är ett verktyg och det är är viktigt man trivs med sitt verktyg.
En kamera är inte bara specar.