Photocon
Aktiv medlem
Hej
Visst hade det varit trevligt med en Hasselblad i var mans hand men försvinner inte lite av magin då runt märket. Sen får vi väl se vart detta samarbete leder till i framtiden.
Det är väl om jag inte misstagit mig inte någon engångsgrej mellan Sony o HB så vi kan säkert förvänts oss flera modeller i framtiden, men jag tror inte att det kommer komma någon folkkamera från HB.
Snarare att det kommer vara något i övre segmenten och Sony tar övriga men det är spekulationer från mig.
Patrik
Menade inte "folkkamera" som begreppet blivit idag. Prisbilden menar jag ska vara överkomlig. Historiskt sett var det inte omöjligt för de flesta att finansiera en 500 c/m + A12+80/2.8 om intresset fanns. En funktionell 24x36 digital kamera med bra upplösning, hög DR mm skulle säkert kunnat göras i ett snyggt och hållbart kamerahus betydligt billigare än en sönderpimpad NEX-7 med HB-logga ovh APS-C format för 60.000:-
Har ägt och använt 500 c/m, 500 EL/m och 2000 Fc/m med diverse magasin, sökare och objektiv under många år. Inte världens billigaste kameror men värda vartenda öre vad gällde funktionalitet, hållbarhet och bildresultat.
Så jag tror visst att det går att fixa en riktigt bra HB dslr eller spegellös dito för c:a 30.000:- i småbildsformat. Men det är besvärligt segment att ta sig in i.
//Lennart