Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony AF 50 1,4

Produkter
(logga in för att koppla)
förresten,
apropå det där SIGMA 75-200 jag yrade här ovan,
läste det här bland recensionerna på Dyxum:
"After reading that the lens with serial number lower than 2x will not work on digital camera I already startet looking for an alternativ - because mine has SN 1000068.
But it works also on Sony Alpha 100 - once you put it onto the camera with a bit pressure, so that the contact of camera and lens come together."

Det märkliga är att min glugg har serienummer 2xxxx,
men ändå ej fungerar.
Och vad menar han med "once you put it onto the camera with a bit pressure..."?,
kan man sätta på en glugg på mer än ett sätt?
Vågar ju inte ta till alltför våldsamma metoder, men blev ändå lite nyfiken när jag läste det där.

christianhylse skrev:
förresten,
apropå det där SIGMA 75-200 jag yrade här ovan,
läste det här bland recensionerna på Dyxum:
"After reading that the lens with serial number lower than 2x will not work on digital camera I already startet looking for an alternativ - because mine has SN 1000068.
But it works also on Sony Alpha 100 - once you put it onto the camera with a bit pressure, so that the contact of camera and lens come together."

Det märkliga är att min glugg har serienummer 2xxxx,
men ändå ej fungerar.
Och vad menar han med "once you put it onto the camera with a bit pressure..."?,
kan man sätta på en glugg på mer än ett sätt?
Vågar ju inte ta till alltför våldsamma metoder, men blev ändå lite nyfiken när jag läste det där.
Dom där objektiven är lite udda, läste endel om dom när jag försökte hjälpa nån snubbe här på FS med hans.
Enligt en uppgift så ska s/n 2000085 o uppåt funka, problemet är bara att det gör dom inte alls :p 2000085 kan funka medans 2000086 inte gör det, vad jag vet har ingen lyckats få någon ordning på detta.
Det handlar nog mest om att man ska ha tur :p
Du kan ju försöka kontrollera så att kontakterna mellan hus o glugg ansluter ordentligt, gör dom inte det så funkar det inte, och jag kan tänka mig att det skulle vara en anledning till varför vissa iaf funkar med en konverter (som "fixar" anslutningen).
Det är nog det han menar med "pressure", tryck lite på gluggen så kanske kontakterna får kontakt :p

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar