Annons

Sony A900 läckt - kanske

Produkter
(logga in för att koppla)
Mycket läcker design eller "nice", som det heter idag!
Över 21mp bildsensor på en FF yta!
Nu börjar det likna något!
Sökaren blir väl därefter, eftersom det är en FF!
Om några generationer, kanske nästa från Sony, bör priset bli på en rimlig konsumentnivå.
 
Med ny FF kamera, hur är det med alla Sony objektiv? Täcker dom FF-formatet (24x36mm)? Och med inbyggd skakreducering i kameran, behövs inte ytterligare några mm?

Är inte insatt i Sonys sytem. Är det DT-objektiven som är för APS-formatet och övriga för FF? För inte kan väl ett objektiv som 18-200/3,5-6,3 vara gjort för FF-formatet?
 
FILM) (Anddje skrev:
Precis. 18-200 är DT.

Ja, då så. Om jag räknar rätt har Sony 13 objektiv idag för FF, så dom verkar väl förberedda för en FF-kamera.

Verkligen intressant när det helt plötsligt är 3 kameratillverkare som har FF mot tidigare endast Canon.

Det borde verkligen gynna oss konsumenter med ordentlig konkurens och i slutändan sjunkande priser.

För bara drygt två år sedan fanns bara Canons 1DsMKII för 80.000:-.
Idag finns 5D för 21.500:-, D3 för 48.000:- och nu snart A900..

Dessutom blir Sonyn den enda med inbyggd stabilisering. Inte fel med en FF-kamera kombinerad med stabilisering och tex 35/1.4
 
StaffanW skrev:
Ja, då så. Om jag räknar rätt har Sony 13 objektiv idag för FF, så dom verkar väl förberedda för en FF-kamera.

Verkligen intressant när det helt plötsligt är 3 kameratillverkare som har FF mot tidigare endast Canon.

Det borde verkligen gynna oss konsumenter med ordentlig konkurens och i slutändan sjunkande priser.

För bara drygt två år sedan fanns bara Canons 1DsMKII för 80.000:-.
Idag finns 5D för 21.500:-, D3 för 48.000:- och nu snart A900..

Dessutom blir Sonyn den enda med inbyggd stabilisering. Inte fel med en FF-kamera kombinerad med stabilisering och tex 35/1.4

och 40 till objektiv är påväg ...
 
Enligt David K och en del andra på DP/Dyxum så är annonsen på spanska Minoltaforumet fake, så bli inte för upphetsade redan ; )

Men det vore ju super om det stämde, spciellt om dom lyckas prissätta den under C5D.

Mvh.
 
Om den har 21 Mpixels så tvivlar jag på att priset hamnar under C5D utan då lär den hamna i närheten av D3 skulle jag tro.

Om Sony tillverkar sensorn till D3 så gissar jag att A900 kommer att ha 12 Mpixels upplösning.

Vad som däremot är intressantare för min egen del är att om Sony kommer med en A200 och en A900 samt en massa objektiv så visar de att de tänker vara med och slåss på riktigt mot de två stora. Det i sin tur gör att valet för min del mellan A700 och D300 väger över för A700 eftersom jag anser mig ha större nytta av SSS än av liveview.
 
Enligt texten så kopplas bilden och informationen ihop med firandet av "dia de los santos inocentes", mycket fritt översatt till "De oskyldigas dag" eller "Det inte helt intelligenta helgonets dag" dvs de som hör till någon av detta helgons beskyddarskara tror på informationen :)
 
__________________________________________________
Kristoffer Fagerlund skrev:

och 40 till objektiv är påväg ...
__________________________________________________

40?
Jag har redan alla nödvändiga objektiv, för mig, väntar bara på ett rimligt pris, på ett kamerahus från Sony, med FF format.

__________________________________________________
Staffan von Zeipel skrev:

Verkligen intressant när det helt plötsligt är 3 kameratillverkare som har FF mot tidigare endast Canon.
__________________________________________________

Om några år finns det ännu flera kameratillverkare, som har FF ...
Säkert även då FF, i avancerade kompakter ...
 
Re: Re: Sony A900 läckt - kanske

timofej skrev:
För mig ser den rätt plastig ut. Saknar kameran gummering helt eller använder Sony mycket slät gummi? Hur är det med A700?

A700 och A900 är likadana till designen, det är ett tunt lager plast utan på,som gör den skön att hålla i.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.